Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei, jeg er 27 år gammel og lurer veldig på om jeg kan være gravid. Er helt ny her inne og har egentlig ikke lest meg til så veldig mye angående graviditet. Grunnen til det er at jeg ikke har noe planlagt graviditet i sikte. Nå tror jeg imidlertidig at det kan ha skjedd og vil forhøre meg litt om dette med tegn o.l.

I sept. 2009 startet jeg på p-sprøyten og tok min siste p-sprøyte i nov. 2010. I denne perioden hadde jeg innimellom blødninger i alt fra 2 dager til 14 dager. Det skjedde ikke så ofte, men det hendte. Etter den siste sprøyten har jeg ikke hatt noe blødninger og lurer på om eggløsningen kan komme mensen i forkjøpet og resultere i graviditet? Eller må man ha en mens i mellomtiden?

Jeg har så mange tegn (synes jeg selv, har lest såååå mye her inne.) og skriver ned de som har fått meg til å begynne å søke svar i første omgang. Skriver de ned på generelt grunnlag, er ikke sikker på hva som kom først, osv. Etter hva jeg kan tenke meg tilbake til, tror jeg dette har pågått i ca. 3 uker og noen dager.

-Luftsmerter i ca. 1 times tid i mellomgulvet på kveldstid. Kom akutt og var ubehagelig. En konstant smerte, ikke noe av og på.

-Gnaging i eggstokkene, mest høyre side, det verket også i helgen i den høyre for hvert steg jeg tok på gåtur. Stoppet opp etter litt.

-"Knivstikk"/hugg i magen + at jeg fikk samme type hugg dagen etter som gikk fra høyre eggstokk og bakover mot korsryggen. Har også fått en iling fra magen og bakover mot korsryggen.

-Daglig murring i magen, litt av og på. Fra ilinger jeg såvidt kjenner til menslignende gnaging.

-Kjenner tidvis at tennene er "løse" for hvert steg jeg tar. Noen ganger når jeg løper, andre ganger når jeg tramper, litt mindre når jeg går vanlig, men er også der da -til tider.

-Fikk til min store overraskelse min første soppinfeksjon, og da begynte jeg å lure skikkelig, det har jeg aldri vært plaget med før. Det vet jeg at ligger latent i oss alle, men det har aldri hatt noe utbrudd før. Tenker på at det kan ha noen sammenheng, at det slipper lettere til/skaper utbrudd lettere. (Forøvrig behandlet og kvitt det.)

-Iling i hoftene, har ikke skjedd mye, men har forekommet.

-Kjenner det bittelitt i korsryggen når jeg krummer eller skyter rygg + skyver bekkenet frem.

-Har våknet skrubbsulten om natten de siste dagene.

Noen dager er det mindre saker og ting jeg kjenner.. Som regel alltid en "snill" verk som ikke er vond i det hele tatt. Den bare er der.

Kan dette være at hormonene mine er på vei til normalt nivå, eller er det det jeg mistenker? Det er slik at jeg kjenner noe der nede i magen hver eneste dag. Det er gnisninger, murringer, eller bare følelsen av at noen såvidt er nær. Men jeg kjenner det tydelig. Jeg har tatt 3 CB-tester, alle negative, så jeg har ingen forhåpninger, men begynner å lure på hva dette kan være. Jeg har mistanke.. Kan det for noen ta flere uker før en test viser seg å være positiv? Kan jeg produsere hcg saktere enn andre som har hatt normal syklus i forkant av graviditet, pga p-sprøyten?

Dette ble et langt innlegg, men kjenner jeg begynner å lure skikkelig nå.. På forhånd tusen takk for svar!

Mvh. fersk BIM-medlem!

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143318450-lurer-f%C3%A6%C3%A6%C3%A6lt/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har ikke peiling på p-sprøyter og hvor lenge de varer, men jeg synes det kan høres ut som det kan være eggløsning også? Hvis du har sluttet på sprøyten for å bli gravid, vil jeg tro at det er som med p-piller, da kommer eggløsning gjerne før blødning, og den kan komme 2 dager etter du sluttet på pillen eller 2 måneder - det vet man ikke!

Hvis testene er negative, er det vel ikke så stor sjanse for at du er gravid med symptomer, men du merker kanskje eggløsning godt på kroppen siden du har gått lenge på p-sprøyten.

Selvfølgelig kan du være gravid og at det ikke vises på testen ennå, tester vil som regel slå ut to uker etter eggløsning hvis du er gravid.

Lykke til!

Er jo en liten mulighet for svangerskap utenfor livmora også? Har forstått det slik at da øker hcg-nivået mye saktere enn når egget fester seg "der det skal". Og ville også tro at man da gjerne kan kjenne "vondter" man ikke ville ellers? Bare en tanke...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...