Anonym bruker Skrevet 13. juni 2011 #1 Del Skrevet 13. juni 2011 Først og fremst vil jeg understreke at jeg har bestilt legetime for å undersøke dette, og har time om to uker. Vi har akkuratt begynt som prøvere. Jeg er 23 år, og har de siste to år hatt litt uregelmessig mens, men det har kun vært sånn at jeg har hoppet over en mens av og til.. Ellers har det ikke vært uregelmessig. Jeg har siden jeg var 13 år vært plaget med mye kviser i ansiktet og på ryggen, vært hos hudlege og prøvd mange kremer og piller men ingenting har virket. Jeg er litt overvektig, (bmi på 27), og går ikke ned i vekt. Jeg har det siste halve året fått endel hårvekst på innsiden av lårene og på halsen.. Det er tynne, lyse "usynlige" hår, men veldig sjenerende for meg. Når jeg leser på nettet så stemmer jo mine symptomer med PCOS. Jeg skal ikke diagnostisere meg selv, ber heller ikke dere om å gjøre det, jeg har som sagt bestilt legetime. Men er det noen med PCOS som kjenner seg igjen i dette? eller må man ha ingen/veldig uregelmessig mens for å ha pcos? Hva slags behandlig kan man få for uønsket hårvekst og kviser? ? Dette er noe som plager og hemmer meg veldig mye!! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143318368-trenger-litt-hjelp-fra-dere-med-pcos/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 14. juni 2011 #2 Del Skrevet 14. juni 2011 Symptomene dine passer godt med PCOS, men som du selv sier er det viktig å få en gynekolog til å vurdere det, og utelukke andre årsaker til plagene. Noen typer p-piller kan begrense kviser, mer usikker i forhold til hårveksten. Men det er jo ikke aktuelt for deg, som er prøver. Metformin gis ofte til jenter med PCOS som prøver å bli gravide. Medisinen hjelper til med å normalisere insulinfølsomheten i kroppen (som er lavere ved PCOS). Dette fører både til at syklusene kan bli mer regelmessig hos mange, og gjør også at man lettere kan gå ned i vekt. Mange med PCOS spiser sunt og er aktive, men har likevel vanskelig med å gå ned i vekt. Håper dette var litt svar. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143318368-trenger-litt-hjelp-fra-dere-med-pcos/#findComment-143322837 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå