zombie2be Skrevet 13. juni 2011 #1 Skrevet 13. juni 2011 har ikke lyst på mat, må nesten tvinge det i meg når magen begynner å skrike.. er bare ei gang innimellom jeg får lyst på noe-rett avsted å få tak det i å kaste innpå er i uke 30 nå, hadde bare gått opp 0,5kg på sist kontroll. legen mente det ikke gjorde noe siden jeg har litt å ta av(gått opp 15kg totalt..),men kjenner det merkes på kroppen at den får for lite næring.. Noen tips til mar/annet jeg kan gjøre for å øke energien??
Lykkelise Skrevet 13. juni 2011 #2 Skrevet 13. juni 2011 Jeg hadde det på samme måte når jeg va rund uke 30. Prøvde å drikke mer, det hjalp. Juice, smoothie, iskaffe, melk osv. Jeg drakk mye eplejuice med frosne bringebær og isbiter som jeg kjørte i blenderen nam!
Drømmen om 2 små oppfylt Skrevet 13. juni 2011 #3 Skrevet 13. juni 2011 Jeg hadde også veldig lavt med energi, i starten på tredje trimester, men jeg fikk energien tilbake ved å legge om kostholdet. Droppet sukker (ikke nazi, en og annen is har det blitt, og noen smoothies, men ikke hver dag) og kuttet sterkt ned på fruktinntaket. (Trøkket i meg enorme mengder frukt.) Nå er det mat med høyt proteininnhold, som gjelder, egg, mozarella ost, knekkebrød med makrell i tomat, usaltede nøtter, laks... Ting du kanskje ikke orker å få i deg i og med at du ikke har lyst på noenting, men jeg bare nevner det fordi det fikk meg til å få energien tilbake, samtidig som vekten har stabilisert seg og faktisk sunket 0,5 kilo de siste tre ukene, i stedet for å stige jevnt og trutt (og mer enn nødvendig - som har vært et problem for meg). Babyen vokser normalt og som den skal uansett. Har ikke søtsug lenger heller. Mon tro om dette kan vare... Hadde vært greit.
Astro - 27.07.11 Skrevet 14. juni 2011 #4 Skrevet 14. juni 2011 Tvinger i meg frokost hver dag. Brød med makrell (peppermakrell på boks, makrell i salsa, eller vanlig makrell) da får man litt energi. Ellers, når det er varmt, er det vanskelig å ha lyst på noe.... men en smoothie med litt frisk frukt, yoghurt og juice gir jo litt energi. - hilsen endelig i uke 35
LCG80 Skrevet 14. juni 2011 #5 Skrevet 14. juni 2011 Kjøp fullverdige næringsdrikker på apoteket! Ta de i tillegg til maten du spiser. En næringsdrikk er på 300 kcal og inneholder alt av vitaminer, mineraler og sporelementer - og tilsvarer næringsmessig det du får i deg hvis du spiser 2 brødskiver med pålegg, et glass melk og vitamin tbl:) Jeg tyr til næringsdrikkene og de skal jeg ha med på fødselen også for å få i meg nok og riktig næring! Anbefaler Nutridrink Yoghurt Style med bringebærsmak, den er syrlig og frisk. Drikk den avkjølt, det er viktig. Apotekene har disse, ca 30 kr for flasken!
zombie2be Skrevet 14. juni 2011 Forfatter #6 Skrevet 14. juni 2011 Takk for svar folkens! godt å høre at det er flere av oss.. havregryn med melk og smoothies er planen nå, det går nok helt fint å få ned. ellers er tanken på fiskepålegg og apotek-drikkene ganske kvalmende.. dessverre. men kanskje jeg skal gå for å prøve meg på herbalife shake,der er jo stappet med næring og proteiner;) Ingen problem at jeg ikke går opp i vekt, men det er kjipt med energi da.. Takk damer!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå