trippeltopp Skrevet 13. juni 2011 #1 Skrevet 13. juni 2011 Dette er så innmari kvalmt...! Usj! Har vært veldig plaget med bekkenløsning også denne gangen, og vondtene har bare blitt verre og verre jo lenger ut i svangerskapet jeg har kommet. Men nå er det bare så kjempevondt når jeg skal snu meg i sengen/reise meg fra sofaen o.l. Det knaker og knekker høyt fra bekkenet, og kjennes ut som om vagina skal falle av (om jeg skal være helt ærlig...) Det er så vanvittig kvalmt, og ikke minst - veldig ubheagelig. Nå våkner jeg hver gang jeg skal snu meg på natten, og den "beste" måten er å langsomt sette seg opp i sittende stilling, deretter dreie kroppen litt mot siden, og så legge meg langsomt ned igjen. Ikke veldig effektivt, men nødvendig. Er det noen som har det på samme måte? ....og ikke minst; er det noen som har tips/råd??
ainhoa87 Skrevet 13. juni 2011 #2 Skrevet 13. juni 2011 Uff.. kjenner meg 100% i alt du har skrevet... har akkurat det samme symptomene og det er vondt! Det verste for meg er nettene, når eg må snu meg eller sette meg opp for å gå på do (som skjer hver 2-3 timer)... det er så forferdelig vondt... kjennes som bekkenet deler seg i to der nedde symfyse er... uff. Eg har ingen tips for deg... eg bare tar ting med ro og ikkje gjør noe fort, tar tid for alt (sitte, stå, gå, snu meg...) kor langt er du på vei? eg har termin på lørdag og er så redd å gå over termin men så stor smerter.... håper at han bestemer seg å komme ut veldig snart. Lykke te!
Lakrisogvin Skrevet 13. juni 2011 #3 Skrevet 13. juni 2011 Hei Jeg har kjøpt en sånn: http://www.arcus-vita.no/forflytningshjelpemidler/slidemaster/slidemaster-elastic-x-small Det å snu seg i sengen er noe helt annet! Anbefales!
NostraStoria Skrevet 13. juni 2011 #4 Skrevet 13. juni 2011 Jordmor kan bestille et sklilaken (mini-slide) på Hjelpemiddelsentralen, dette kan du låne helt gratis. Denne hjelper sykt mye når du skal snu deg i senga på natta. Da må du ikke bruke så mye krefter på å snu deg. Det høres ikke bra ut for kroppen din at du setter deg rett opp som du gjør, selv om du gjør det sakte. Du belaster bekkenet ditt på den måten. Når du skal inn/ut av senga så gjør følgende: Rull over på siden, støtt opp med den nederste armen langsomt fra siden og ta en og en fot sakte men sikkert ned mot sengekanten. Til slutt er du i sittende stilling og kan reise deg opp. Aldri gå rett opp fra ryggen og til sittende (manuellterapeuten min kjefter på meg de gangene jeg har gjort det opp og ned fra behandlingsbenken). Huff bekkentrøbbel er noe drit, har det for 2. gang nå og har kun 6 uker igjen. Takk og pris for det!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå