Lotta2010x2012 Skrevet 13. juni 2011 #1 Skrevet 13. juni 2011 Da lager jeg en ny tråd sånn at vi får sammlet oss. Vi er jo flere som er inne på begge trådene:) Veldig koselig å følge dere, gjør det ekstra moro og spennende å være prøver igjen. Da kan vi dele sorger og gleder sammen, for det er kanskje ikke alle venninder/samboere som er like opptatt av tr, el-slim og testing, hihi:p Vicky88: Hei, moro at vi blir flere! Det med at det kan gjøre litt vindt når han treffer langt inne har jeg innimellom også, og det tror jeg kanskje kan ha med el og gjøre.Livmor tappen forandrer seg letter hvor man er i syklussen og er nok litt ømmere på et tidspunkt. At du har murringer, kan jo være for at du nærmer deg el eller mens(tr). Er vel litt av hvert av hormoner som begynner å snurre rundt når man slutter på prev etter mange år:) Masse lykke til! Blomstersara: Blir spennende å se om det går fort, kanskje noen av oss klarer det på første forsøk, blir spennende og se:D Vi har bare hoppet av, siden fødselen, ikke brukt prev. Men rett før tr dukket opp hadde vi "ordentlig" sex for første gang siden jeg var gravid. Jeg begynte jo bare å le, kila virkelig i magen med tanken på at vi var prøvere igjen. Nå kan det skje igjen, hihi:) Lykke til!! Hilde35: Hei til deg også!! Håper du slipper å se snurten av tanta, hihi! Lykke til:) Frøken sol: Hei Hei! Nå begynner vi virkelig å bli mange, og det er gøy:) Vet ikke helt det med kløa kan være, men mens murring kan man vel få rundt el trur jeg:) Lykke til!
Lotta2010x2012 Skrevet 13. juni 2011 Forfatter #2 Skrevet 13. juni 2011 Sep.jente2010: Ja, da har du jo hatt noen flere syklusser enn med siden fødselen. Jeg håper jo den stabiliserer seg litt meg. Har ikke testet, for fikk mensen ordentlig på fredagen, og blør enda. Så hvis jeg ikke teller med den blødningen som var forrige fredag, så ble denne syklussen på 38 dager, litt kjedelig synes jeg.. Skal vi lage vår egen ikm liste? Så kopierer vi inn de som allerede står der, så alle blir på samme innlegg:) Mandag 11. Juli: <3--Mathias--<3
sep.j2010+juni.g2012 Skrevet 13. juni 2011 #3 Skrevet 13. juni 2011 her kom tr på torsdag, blør mindre enn en vanlig mens, men regner med det er tr siden testene er blendahvite. så da starter vi for fult neste mnd. el blir rundt 23.06:) Mandag 11. Juli: <3--Mathias--<3 Fredag 08 juli: Sep.jente2010
mammatil2imai Skrevet 13. juni 2011 #4 Skrevet 13. juni 2011 Min erfaring på min 1.pp som er nå i juni er murring i magen for 4. eller 5. dag nå, men negative EL tester. Har også tenkt over at det innimellom gjør litt vondt ved dyp penetrering og det kan på meg virke som det er noen dager før EL, og at det er som Vicky88 sier at det kommer av stillingen på livmortappen i syklusen. Når vi er inne på den, sjekker dere livmortappen? Min har vært myk, åpen og langt oppe i snart en uke nå, har dere noen erfaring på hvor lenge den er slik før EL? Går liksom og venter når det er slik den skal være rett før og under EL... Jeg har ikke fått med meg hva IKM er, vil noen forklare meg? Er det tiden graviditetstester viser resultat?
2 tette og 1 badehette Skrevet 13. juni 2011 #5 Skrevet 13. juni 2011 Kaster meg inn her Har to tette ( jente nov 2006 og gutt apr 2008 ), og prøver nå på 2 tette til, men må vel kanskje kunne bli gravid med 3.mann først! Ikm er ikke kommende mens =)
Lotta2010x2012 Skrevet 13. juni 2011 Forfatter #6 Skrevet 13. juni 2011 Sep.jente2010:) Da ligger vi veldig likt i syklussen da jo, moro:) Da satser vi på at neste måned er vår, hihi!! Jeg er så spent at jeg holder på å dø, hehe:p Velkommen til dere andre, og masse lykke til:) Morro at vi er flere som prøver på to tette også! Kopier gjerne ikm lista vi har begynt på og fyll inn dere, litt moro å se når dere skal ha ikm:)
sep.j2010+juni.g2012 Skrevet 13. juni 2011 #7 Skrevet 13. juni 2011 ja vi gjør det, blir spennende å se framover, krysser fingre å tær for at det ikke tar like lang tid denne gangen! å denne gangen skal vi kose oss med prøvingen. klibler i magen med tanke på at jeg kan bli gravid i nermeste framtid:)
Alh07+12+14 Skrevet 15. juni 2011 #8 Skrevet 15. juni 2011 Hallo igjen. Får nok fortsette videre med dere jenter.. Hadde jo en positiv test for to uker siden. for ca en uke siden fikk jeg små blødninger. Bekymret, men håpet på dette var feste blødning eller lignende, siden jeg fikk inntrykk at dette var ganske vanlig. Bestilte meg da en time hos gynekolog, med UL, for å sjekke at alt var bra. Men igår kom bldøninger og mensensmerter, og forsto egentlig med en gang hva som hadde skjedd. Min samboer reiser på jobb fredag, og siden legetimen var mandag, ringte vi idag rundt for å få en haste time. Fikk heldigvis hos hun samme gynekologen, og hun kunne opplyse om at det var en SA. Så og si alt var ute, så det var bare å kanskje vente en måned å prøve igjen. Huff, selv om man vet dette kan skje, og det skjedde veldig tidlig ( uke 6 ) er det ganske tungt å svelge unna. Spesielt når en av mine beste venninner ble gravid to dager etter meg, og gledet meg til å gå gravid med henne. Men er jo ikke annet å gjøre enn å reise seg og fortsette videre. Så blir vel en juli prøver og.. Lykke til dere andre som nærmer dere EL osv. Jeg for min del får bare vente til blødningene gir seg. snart håper jeg. . .
sep.j2010+juni.g2012 Skrevet 16. juni 2011 #9 Skrevet 16. juni 2011 hei 4x41 så trist å høre om din sa. ja livet er litt urettferdig av å til, men det er ikke så mye annent å gjøre enn å prøve på ny å krysse fingrene! håper blødningen stanser snart så du får lagt det bak deg å starte på nytt. neste gang holder nok spiren i 9 laaange mnd;) krysser fingrene for deg! her venter jeg på el, men har bestemt meg for å ikke stresse med el testing, så vi bare koser oss når vi føler for, så krysser vi fingrene. lykke til du også!
mia_maria Skrevet 16. juni 2011 #10 Skrevet 16. juni 2011 Hei jenter Da er vi tilbake fra en flott NY tur. Har kost oss masse:) Ifølge syklusapp'en min så skulle jeg hatt el den 13. Vanligvis så pleier jeg å kjenne mensenlignende smerter rundt el, men denne gangen var det bare såvidt en liten murring. Lurer på om det er fordi jeg har fjernet spiralen. Regner egentlig med det. Har ikke tatt noen el test, og ikke tenkt til det heller. Prøver å ha et avslappet forhold til dette, men er så klar for å bli gravid at jeg bobler over. Veldig vanskelig og ikke kunne dele det med noen andre enn samboeren min. Men vil allikevel ikke at venner og familie skal vite det hvis vi bruker langt tid, eller av en eller annen grunn ikke kan få barn sammen. ikm for meg er 27 juni. Veldig spent!! 4x4 - veldig trist å lese innlegget ditt. Håper virkelig det går bedre med deg og at dere får det til neste gang.
Lotta2010x2012 Skrevet 19. juni 2011 Forfatter #11 Skrevet 19. juni 2011 4x4: Så kjedelig å lese at det endte i en sa. Men nå er det jo stor sjangs for at det går bra neste gang, så vi får krysse fingrene for det. Det klaffer nok snart igjen skal du se:) Sep.jente.2010:) Vi venter på en vi også, men kommer nok ikke til å teste etter el denne måneden. Har jo kjøpt noen tester, så jeg har liggende, men det er liksom ikke noe stress enda. Jeg har akkurat begynt i ny jobb innen helsesektoren, assistent. Det er myyye nytt for meg som ikke har noe utdannelse eller erfaring, så er uendelig sliten nåe jeg kommer hjem. Heldigvis er det bare 50% frem til oktober. Veldig spent på hvordan det vil bli men jobb, skole en kveld i uka fra høsten, 3 hunder, en gutt på åtte måneder, og evt. gravid... Håper bare formen blir som sist:D Mia_maria: Så spennende, blir moro å sen om de har klaffet da! Ekstra spennende når man vet man har koset seg og slappet av:) Lykke til!!
sep.j2010+juni.g2012 Skrevet 20. juni 2011 #12 Skrevet 20. juni 2011 føler det litt sånn jeg også enda. orker ikke stresse med det. jeg har hatt el slim i 3 dager nå, men har ikke orka til å ha sex, så det får bare være hehe vil ikke at det skal bli som sist at mi MÅTTE ha sex, det ødela mye av sexlivet vårt etter en stund. tenkte lage an god middag å tenne norn stearinlys idag når tulla har lagt seg så får vi se om det blir litt kveld`s kos. hvordan går det med dere andre jenter?
Alh07+12+14 Skrevet 20. juni 2011 #13 Skrevet 20. juni 2011 Ja klart det er kjedelig. Nå har samboeren min vært vekke siden fredag, men kommer heldigvis hjem igjen idag. Og nå har blødningen begynt å slakke litt av, så får vel bare gå tilbake til prøvingen. Vi har egentlig aldri holdt på med el tester. Har egentlig sex ganske regelmessig, min annenhver dag, så trenger kanskje ikke det?! Eller er det å anbefale? Og hvor eventuelt får man kjøpt disse testene billigst mulig? syns de er ganske dyr på apoteket. Men når kan eg forvente el igjen? Gikk jo i nesten en uke med små blødninger før tirsdag forrige uke, da jeg antar sa'en begynte. Så regner jeg det fra den dagen då kanskje? har jo egentlig ikke hatt noen stabil syklus, så vet jo ikke eksakt når el er.. Lykke til jenter. og god ferie til dere som skal det.
sep.j2010+juni.g2012 Skrevet 20. juni 2011 #14 Skrevet 20. juni 2011 somregel kommer el 14 dager før mensen. altså har du 28 dagers syklus er el ca på dag 14. har du 30 dagers syklus har du el på dag 16. men hos meg har jeg alltid el rundt dag 8-10, men har fremdeles 28 dagers syklus, så ikke alltid det stemmer, men somregel gjør det det. vis dere har regelmessig sex ser jeg ingen grunn til at du trenger teste etter el. dette kan bare gjøre ting mer slitsomt, å dere kan blir for opptatt me når ha sex å alt det der. kos dere heller, så sitter nok spiren skal du se, å denne gangen i 9 mnd
Alh07+12+14 Skrevet 20. juni 2011 #15 Skrevet 20. juni 2011 Takk for tips.. Ja lurer på det om det kanskje bare er mer stress hvis man driver å tester. Er min første sa, så får håpe jeg slipper det igjen da. Men man vet jo aldri.. Er jo egentlig ganske vel for tidlig å teste ca samme dag man egentlig skulle hatt mensen. Men man blir jo veldig opphengt i det samtidig.. Kanskje jeg skulle tatt en test, bare for å vite sånn ca når min el er da kanskje? Siden min syklus er såpass ustabil. Når er din neste el?
sep.j2010+juni.g2012 Skrevet 20. juni 2011 #16 Skrevet 20. juni 2011 ja det kan jo være greit å gjør det en mnd for å se når i syklussen du har el. men ville ikke gjort det hvær sykluss hvis du forstår. de sier jo at det er lettere å bli gravid etter en sa, så får håpe det klaffer fort for dere. jeg er midt oppi el nå, så spørs om det ikke blir litt kos ikveld.
Alh07+12+14 Skrevet 21. juni 2011 #17 Skrevet 21. juni 2011 Jasså, har ikke fått med meg det, at det er lettere etter sa. Men hvis de sier det, så er det jo bare positivt. . Får no håpe det klaffer for dere også nå under el da. =D
mia_maria Skrevet 22. juni 2011 #18 Skrevet 22. juni 2011 4x4: Mener også jeg har lest et sted her inne at det er lettere å bli gravid etter en sa. Litt usikker på hvorfor det er slik, men det er jo i så fall en positiv overraskelse:) Sep. jente: Håper dere hadde en bra kveld. Merker at jeg er litt utmålmodig etter å kunne teste meg. Har jo lovet meg selv å ikke stresse, men det er da vel forskjell på stress og det å være nysgjerrig, eller? I går hadde jeg noe som kan ha vært festeblødning, men var så lite at det virker usannsynlig. Har vært veldig slapp den siste uken, men det har vært ekstra mye i det siste. Jaja, det blir som det blir. Har heldigvis god tid på meg. Nyter egentlig omprioriteringen vår når det gjelder å sette sex fremfor fornuftige gjøremål:) Er så spent på dere andre, krysser fingrene for oss alle sammen!
Alh07+12+14 Skrevet 22. juni 2011 #19 Skrevet 22. juni 2011 mia_maria : Venter du mens i disse tider eller? Håper virkelig den ikke kommer til deg.. hihi.. Kjenner egentlig man blir spent på andres vegne her inne.. Kanskje føler man at hvis det funker for andre, er det større håp for en selv. =) Men hvor stor er egentlig festeblødningen? og hvor lenge i så fall varer den? Dagens ordtak jenter : I kjærlighet handler det ikke om å tenke likt, men å tenke sammen =)
Alh07+12+14 Skrevet 22. juni 2011 #20 Skrevet 22. juni 2011 Lurte plutselig på en ting til.. Hvis ikm betyr ikke kommende mens, betyr det da når mensen egentlig skal komm, men håpes å ikke komme? og når regner man ut dette når man ikke har en stabil syklus? Går man ut ifra sin forrige syklus lengde, eller den vanlige 28 dagers normalen? La oss si min mens(sa) kom tirsdag 14 juni, når er da min ikm? =)
Lotta2010x2012 Skrevet 23. juni 2011 Forfatter #21 Skrevet 23. juni 2011 Hei hei:) Nå er det en stund siden jeg har fått skrevet noe her. Har begynt i ny jobb, og det har vært noen slitsomme dagen, mye å sette seg inn i. Skal til gu på fredagen, håper hun kan se at jeg nærmer meg el. Ellers så prøver vi å ha sex annhver dag ca i disse dager. Spent på hvordan det kommer til å gå Har tester liggende her, men tror ikke jeg kommer til å teste etter el denne måneden. Får se hva gyn ser ført ihvertfall. Veldig spent på deres veine også, moro å føge dere! Håper det går bedre for dere neste gang 4x4! Det er jo større sjangs for at det skal gå bra nå, som du har opplevd en sa. LYkke til!
mia_maria Skrevet 23. juni 2011 #22 Skrevet 23. juni 2011 4x4: Vet du hvor mange dager din egen syklus er? Jeg vet at min er 28 dager da jeg har datoen for mine mens perioder. Men et par ganger har det gått 29 dager, og en gang faktisk 30 dager så er ikke noe å stille klokken etter.... Når det gjelder festeblødning så varierer det fra kvinne til kvinne. Noen blør relativt mye, får smerter i ryggen og kramper i underlivet. Det er visstnok helt normalt og ikke farlig. Andre merker knapt at de har hatt festeblødning. Min blødning var veldig veldig liten, som spotting (liten blødning), og det var kun den ene dagen. Har min neste ikm på mandag. Leste at ca 50% tester positivt på graviditetstest fire dager før mens, men har bestemt meg for å vente til mandag morgen. Veldig usikker på om jeg skal gjøre det sammen med samboeren min, eller la det være en hyggelig overraskelse.. Hva tenker dere om dette? Vil jo at han skal være med fra testen er positiv:) Når det gjelder sa har jeg lest at vanligvis kommer neste menstrausjon etter en måned, men det kan ta både kortere og lengre tid. Altså ingen fasit svar på dette heller. <3--Mathias--<3: Håper sexlivet blir som dere ønsker. Her har det blitt så forandret at jeg kan nesten ikke tro det. I går hadde vi to ganger på en dag! (for de som ikke har lest alt jeg har skrevet - før kunne vi ha sex en gang i uken). Det beste av alt er at vi har det for sex'ens skyld:D Bare fire dager igjen til jeg kan teste!! Vet det sannsynligvis ikke går på første forsøk, men hadde vært veldig hyggelig om det gjorde det. Ønsker dere alle en strålende dag!
sep.j2010+juni.g2012 Skrevet 25. juni 2011 #23 Skrevet 25. juni 2011 heihei igjen! ja her er nå eggløsningen over, å nå venter vi bare i spenning. inatt hadde jeg en helt utrolig drøm, om at jeg skulle bli tobarns mamma. drømte at jeg kjente masse spark og bevegelser i magen, å var liksom i lykkerus. herlig følelse, men så våknet jeg. hehe med et stort smil! selv om vi ikke stresser med det å bli gravid denne gang, så kjenner jeg veldig på kroppen at jeg tenker endel på det alikevel. gleder meg sånn til magen, sparkene, ultralydene å alt det der... off...blir helt tulette av å tenke på det. jaja nå er det bare å vente mot ikm, å se hva som skjer. hvordan går det med dere andre? hvor ligger dere i syklussen nå? ha en strålende helg!
Happy H Skrevet 26. juni 2011 #24 Skrevet 26. juni 2011 Hei 4x4:) Trist å høre om din sa:( Opplevde d samme i uke 14 for noen år siden! Etter d ble jeg gravid igjen første pp:) og d gikk fint! Krysser fingre for at du er like heldig. Og i følge gynekologen er man ekstra fruktbar etter en sa! Klem
Lotta2010x2012 Skrevet 27. juni 2011 Forfatter #25 Skrevet 27. juni 2011 Nå har jeg vært på kontroll, og alt var supert. Ho så også at el burde være i løpet av 3-4 dager, noe som kan stemme med syklusene jeg har hatt. Men har testet et par ganger, på ettermiddagen, men har ikke fått en positiv el test enda. Er nå 3 dager siden jeg var på kontroll. Skal ta en i morgen tidlig, og håper den slår ut. Vil bare være sikker på at jeg har el siden syklussen er lengre og uregelmessig i forhold til det den var før fødselen. Mia_Maria: Det er deilig å ikke stresse, men ha sex fordi man vil, og ikke fordi testet er positiv, hehe. Vi har hatt endel sex de siste dagene, så vi får bare se om det klaffer:) Har du testet?? Sep.jente 2010: Blir spennednde å se nå da, ikke så lenge til ikm for deg nå vel. Vi får krysse det vi har:D
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå