Anonym bruker Skrevet 13. juni 2011 #1 Del Skrevet 13. juni 2011 Hei alle sammen! jeg har et problem med sovinga til mine barn. største barnet har alltid sovet fra kl 1900 til 0700. (pluss en dupp på 2 timer,har nettopp starta på 1 time nå i det siste) minstemann sov fra 1800-0700. (pluss 2 dupper såklart) det var en liten vending for ca 2 uker siden,at minstemann hadde litt vondt i magen sin,så han våkna 0400 eller 0500 på morgenen, dette gjorde at største begynte å våkne 0400 selv også. nå er det slik at begge er lyyyys våkne 0400-0430,og de skal starte dagen. Jeg får de ikke til å komme inn i den gamle rutinen igjen,iallefall ikke største..... ifølge en liste på klikk.no (tror jeg) er det sånn at normalt antall søvn for 2åringer er 13 timer i døgnet-fordelt på 1 dupp på 1-2 timer. og for 3åringer er det normalt med 12 timer søvn. fordelt på 1 dupp på 1-1 1/2 time,og 11timers nattesøvn (hun blir jo midt i mellom) For 9mnd`er det normalt med 14 timer søvn i døgnet-fordelt på 2 dupper på tilsammen 2,5-4 timer et eks(gårsdagen) de sto opp ca 5. Største fikk seg en dupp på 1 time(fra 1200-1300) og la seg 1900(som vanlig for å få nok søvn) og våkna igjen kl 4 idag. minsten våkna og 5 (største springer inn på rommet vårt) og han sov fra 9-10 og 13-14.30,og la seg 1900.. Hva skal jeg gjøre for at det blir normalt igjen? de sover jo ikke kvoten sin engang er så fortvila! selv klarer jeg bare ikke å legge meg før 23.00 (ser bare i veggen om jeg legger meg tidligere,og får ikke sovnet før den tiden,uansett) Er så sliten! :'( pappaen er i tillegg på offshore jobb nå, så alt er bare uutholdelig til meg.. Setter veeeeldig stor pris på om du kunne svart meg! Ps: 1900 er en fin tid å legge de på-til vanlig,mtp barnehage++ søvn avler søvn? nåja,først må de no sove går rundt som en zombie selv her! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143318012-god-morgen-trenger-litt-hjelp-ang-soving-barn-2-12-%C3%A5r-og-baby-9-mnd/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 13. juni 2011 #2 Del Skrevet 13. juni 2011 Du MÅ legge deg tidligere!! Ellers ville jeg lagt eldste mye tidligere til lur. Mine jenter også tette og sover fra 19-20 til rundt 5. Det hjalp en stund og gi minste en flaske melk på morgenen, men når eldste også våkner er det lite og gjøre. Her ligger vi litt i sengen og koser, slik at det blir en rolig start for mor. Har du prøvd rullegardin? Men man må nok bare innse at slik er det å ha barn, du må prøve og venne deg til å gå tidligere i seng. Kan du ikke legge begge barna samtidig til lur? Slik får du sovet et par timer på dagen? Det gjorde jeg før eldste begynnte i barnehagen :-) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143318012-god-morgen-trenger-litt-hjelp-ang-soving-barn-2-12-%C3%A5r-og-baby-9-mnd/#findComment-143318297 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå