Gå til innhold

Synes dere dette er "normalt" rett og slett?

Anbefalte innlegg

Mannen og jeg flyttet fra hverandre i vinter. Jeg var den som ønsket dette, han ville ikke med godtok det. Vi hadde maaaange problemer og han var (uten at jeg fraskriver meg alt ansvar) den som la opp til at det gikk den veien da han stort sett kun tenkte på seg selv og la opp livet sitt deretter.

Vi hadde vært sammen i 12 år og har barn. Etter to måneder fant han seg en annen. Jeg fikk sjokk, men aksepterer at han fortsetter livet sitt. Det er bare det at jeg sitter her og kjenner ennå at bruddet er nytt og kan ikke tenke meg å finne meg en ny mann før om lenge.

Er dette en manneting??? Eller viser det rett og slett at han ikke hadde mye følelser for meg, da jeg ble "byttet" ut så raskt etter bruddet?? Jeg klarer bare ikke å forstå at han hopper til sengs med en ny en uten at det gjør han noe som helst.

(Ja, jeg er klar over at jeg gikk fra han osv og bør akseptere at han lever sitt liv. Jeg gjør det, men likevel kan jeg ikke fatte at han klarer å gjøre dette - sånn følelsesmessig)

Fortsetter under...

Det kan være flere grunner til at han gjør det. Ja, det kan tenkes at hans følelser for deg ikke var så sterke og at det derfor er lettere for han å komme over deg enn det er for deg å komme over han, men det er ikke nødvendigvis tillfellet.

Noen blir fort sammen med en annen for å prøve å komme seg over den personen de har vært sammen med. Slike forhold vare sjeldent evig fordi følelsene ikke er der.

Det kan jo også hende at det er hans mannlige behov som har tatt styringa. Menn trenger sex fra tid til annen og takler dårligere enn kvinner å gå lenge uten sex.

Det finnes mange grunner og det blir nok bare værre for deg vis du analyserer det hele

heisann,

tror dette er en manneting ja.. Jeg har opplevd noe ala det samme og det skjedde også i januar faktisk. Han fant seg og en med engang. Det samme skjedde da mine foreldre ble skilt, faktisk også mine besteforeldre.

Tror det har noe med at de ikke klarer å være alene på samme måte vi klarer. Vanskelig å forklare.

Vet det er lett å si, men det du må bare ikke tenke på at du betydde så lite for det er helt sikkert feil. Tror mye av grunnen til at vi ikke helt skjønner hvordan de klarer det er at vi ikke hadde klart å gjøre det.

Kan godt være det han trenger å gjøre for å komme seg videre å ikke tenke på deg er å hoppe til køys med noen.

Som regel eller kan kun prate for meg selv så har jeg erfart det at jeg trenger lenger tid på megselv etter ett brudd for å vite hva jeg vil ha. og jeg er veldig glad at jeg klarer meg fint selv og ikke trenger å ha noen bare for å ha noen :)

håper du ikke tenker for mye på dette og legger for mye i det. Konsentrer deg heller om deg selv og at du skal ha det fint :)

lykke til :)

Normalt er det nok. Mange mannfolk er livredde for å være alene og går desperat på damejakt så fort de er hevet ut døren fra forrige dame. Han har vel aldri lært å klare seg alene,trenger en ekstramamma som kan gi ham oppmerksomhet og bekreftelse. Men tragisk er det. Vær glad du har fått idioten ut. Han ser på kvinner som en bruksting som er til for å tilfredsstille hans behov. Så da er du ikke så vond å bytte ut. Hvis det er noen trøst så forakter jeg sånne pyser.

Idiot. Sjansen for at han srverer en meget vridd historie til den nye dama er 100%. han viser at han er veik, feig og ikke evner ekte følelser ved dene oppførselen. Dessverre er det mange dumme damer som vil ha sånne idioter som ikke fortjener noe pustende selskap.

Tja, det sies at kvinner går *fra*, menn går *til*... Mange kvinner går fra mannen fordi forholdet er dårlig, uten at en ny mann er involvert. Mange menn blir i et dårlig fohold helt til de finner seg noe nytt de kan gå til...

Og selvfølgelig, dette er en grov generalisering, men allikevel ikke helt på feil jorde:) Mange menn er litt tafatte, og tanken på å skulle fikse alt med barn og sånt på egen hånd kan være skremmende, mye lettere om man har en dame man kan overlate mye av det praktiske til... Synd de da ikke leser her inne først, og ser hva mange mener om stebarn;)

Annonse

HI

Godt å høre hva dere mener, selv om det fremdeles gjør vondt.

Han har oppført seg som en halv-drittsekk (om det går an å si) hele vinteren, men det hele tok helomvending noen uker etter han traff henne. Det var jo godt for meg, men nå oppfører han seg så omsorgsfull og snill hele tiden at det halve kunne vært nok. Han var da jammen ikke sånn før, da var det manipuleringer og nedverdigende kommentarer som holdt liv i han.

Det verste, men ikke for meg, er at jeg har sett hvem han er blitt sammen med, og hun fremstår som en utrolig omsorgsfull og nydelig person, snill og omtenksom. Og kanskje en smule naiv....akkurat slik jeg var når jeg traff han.

Han har klart å ødelegge meg en viss grad, får vondt inni meg når jeg regner med at han kommer til å gjøre det samme med henne. Og det er ingenting jeg kan gjøre med det...Men, men, det er ikke mitt problem.

Dessverre er jeg glad i han ennå, og som den siste ydmykelse klarte han altså å finne seg en ny dame så raskt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...