Gå til innhold

Jeg skal lære min datter på 18 mnd å sove hele natten i egen seng, hva må jeg gjøre?

Anbefalte innlegg

Er førstegangs, og alenemor, så er veldig usikker på hvordan jeg skal lære henne å sove selv hele natten.. Nå er det slik at hun sover i egen seng, men kommer opp i min seng når jeg går å legger meg.. Her er desverrre ikke flere soverom, og ny leilighet går ikke, så det er desverre ingen mulighet for at jeg kan legge meg i ett annet rom..

Vil dere fortelle hvordan dere lærte deres barn å sove hele natten? Med tanken på skrik, mat, drikke, når ta barnet opp dersom det blir nødvendig osv?

Fortsetter under...

ikke ta barnet opp av sengen, trøst mens du står på siden, syng kos si natta og legg deg i senga di, hvis barnet hyler, sier du at edt er natta og må legge seg å sove. Gjenta dette til barnet sovner. Hvis barnet hyler utrøstelig trøst det til det roer seg i senga si, men kos og sang, og gjenta til det sover. Krever litt, men er nok ikke mange dagene før de begynner å sove.:)

Nå blir visst dette umulig for deg, men datteren min sov hele natten gjennom først da hun fikk eget rom. Før det var det et styr uten like på natta. Hun var 21 mnd da hun begynte å sove alene. Er det uaktuelt å bruke f.eks. stua som soverom for deg?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...