Gå til innhold

Er det isofix i alle tre baksetene til ford s-max

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg mener å huske at selgeren sa det i fjor, da kikka vi på en ny S-max på en bilbutikk og vi snakka bl.a om barneseter og feste/plass + isofix... Det er jo 3 separate seter så jeg vil tro det er isofix på alle.... (men jeg er ikke 100% sikker)

Ifølge Ford sentralt, så skal isofix være standar i både midt- og sideseter i midtre rad, fra september 2010. Gjelder både Ford S-Max og Galaxy. Før det var det kun isofix i sidesetene i midtre rad.

Til info: du ikke kan ha barnesete med støttebein om du har sånn "bagasjehull" i gulvet forran setet....mener at s-max'en også har det slik som galaxy'n.

Om du kjøper en eldre bil som ikke har isofix i midten, er det relativt billig å sette inn isofix i en bil (3-800kr).

Annonse

Gjest Hercule Poirot

Det du sier om oppbevaringsrom og støttebein i S-max (og Galaxy) er bare tull, Makko! Eller tull.... I alle fall ekstremt enkelt å løse!

Det ene oppbevaringsrommet er uansett fylt opp med kompressor og utstyr for evt. punktering, det andre kan man legge f.eks. et par telefonkataloger i, så er problemet løst.

Hercule Poirot vi fikk beskjed fra forhandler at dette ikke var bra nok til barneseter fordi gulvet ikke holder som "vanlig gulv" i andre biler.... -En av grunnene til at vi valgte å IKKE kjøpe slik bil for noen år siden.

Ford og VW har laget avstandsstykker til å ha ned i disse rommene slik at det skal holde mot støttebenet. Vi har Toyota Verso og de har ikke samme løsningen, så Toyota Norge sa vi burde fjerne matten bak samt lokket på opbevaringsrommet og sette støttebenet nede i hullet. Ikke legg telefonkataloger etc ned i disse rommene for å "liksom" kompensere, sjekk heller med bilprodusneten hva dere skal gjøre som eier bil med slike rom. Bare et tips.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...