Gå til innhold

Kjøper alle ny madrass til neste mann, eller går dei i arv??

Anbefalte innlegg

las på klikk.no at ein bør ikkje arve madrasser pga krybbedød. Sidan første mann som har lagt oppi har laga eit søkk i madrassa?? som kan føre til at babyen ikkje klare å snu seg tilstrekelig.

Korleis gjere dokke andre det? eg har lufta og vaska opp trekket på madrassa som gutten min på 2 har brukt. Bør eg igrunn kaste ho og kjøpe ny til nr 2? er det hysteri eller fakta?!

Fortsetter under...

Vi har brukt samme madrass til begge huttene, nå skal vi bruke den for 3.gang....

Vi vasker den + at vi har overmadrass som vi har vasket.... Ikke noe søkk i madrassen vår ihvertfall.... (kommer kanskje an på kvaliteten????)

Kan ikke skjønne at det er farlig å bruke samme madrass til flere barn, sålenge de blir vasket/fryst o.l før en ny baby ligger på den =)

Risikoen for krybbedød øker med brukt madrass, men det betyr ikke at det er en høy risiko. Står her at det er greitt hvis den er ren og helst bare brukt av ett søsken: http://www.lub.no/madrass-til-spedbarnet

Men jeg kommer til å kjøpe ny likevel...tenker at de få hundrelappene er det verd for å slippe å bekymre seg. Kan heller spare penger på å arve klær og leker.

Riskioen er nok liten så det går nok som oftest bra å bruke samme madrass, men personlig vil jeg ikke gjøre det siden nevøen min døde i krybbedød, pluss to slektninger ogdså har mistet i krybbedød. Så jeg er nok litt ekstra redd for at det skal skje. Koster jo ikke allverden for en ny madrass, vi handler på IKEA :)

Annonse

Jeg har kjøpt nye til alle tre. Mest pga at det var endel uhell med tissing gjennom, samt noe oppkastuhell. Jeg vaska dem jo så de var rene, men følte at ny baby skulle ha ny madrass. Dyna har jeg brukt oppatt. Vaska flere ganger i maskin så den føler jeg er ren..

Siden vi har to tette har vi to som har brukt sprinkelseng samtidig. Måtte derfor kjøpe to madrasser. Ellers ville jeg ikke kjøpt. Har dyre madrass med tynn overmadrass. Overmadrassen vasket flere ganger. Hver gang jeg bytter laken, så snur jeg også madrassen. 4 forskjellige "veier" å ha den.

Jeg synes ikke du bør kjøpe ny.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...