Gå til innhold

Holde seg aktiv i svangerskapet med bekkenløsning?? hva med sykling? noen som vet?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Vet ikke i forhold til bekkenløsning, men jeg plages med vondt i ryggen når jeg er gravid. Begynnte å kjenne det i uke 19 denne gangen, nå er jeg i uke 24+4 og har klart å holde ryggen bra med å bytte ut endel av gå turene med sykling, samtidig som jeg går på en time med pilates/yoga i uka. Hvis jeg går en tur får jeg ofte vondt i ryggen med en gang, spesielt om jeg går på asfalt. Men etter en sykkeltur kjenner jeg ingenting :)

Sykling og svømming funka for meg forrige svangerskap. Kunne ikke sykle veldig lange og harde turer, men nok til at jeg fikk bevegd meg litt og følt meg mobil selv om jeg ikke kunne gå noe særlig pga symfysesmerter. Svømming var supert hele veien, men jeg måtte gjøre litt andre beinspark enn jeg vanligvis gjør med brystsvømming.

Det er vel bare å prøve, så merker du hva som funker? Lykke til!

hei hei :)

Jeg har bekkenløsning og jeg sykler. Etter en sykkeltur føler jeg at det løsre opp litt i stivheten i ryggen, så for meg funker det veldig godt å sykle :)

Okey. tusen takk for svar. jeg skal prøve å se om det er noe for meg. greit å spørre her først da, tilfelle det hadde vært noe man absolutt ikke skulle gjøre liksom =) svømming tenkte jeg ikke på heller, men det er jo klart man kan =)

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...