Gå til innhold

Flere som er nummen og "vissen" i armene? Tips?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har de siste ukene vært plaget med at jeg blir nummen og vissen i armene, spesielt om natta når jeg sover. Våkner av dette og sover derfor ganske urolig/dårlig for tiden. Plages også av dette på dagtid, men ikke i like stor grad da. Men merker det ekstra godt når jeg bøyer armene og holder hendene opp. Så f.eks det å prate i telefon er ikke noe behagelig... Legen jeg snakket med mente at dette kom av at nervene i armene ligger i klem pga vann i kroppen. Flere som har det sånn? Har dere eventuelt noen gode råd ifht dette?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei,

jeg har slitt med det lenge. Først om nettene, men nå har jeg det stort sett hele tiden. Må "riste løs" med armene både titt og stadig. Jeg er nummen hele tiden. Nå har jeg ødem 2+, og ser rett og slett ut som en vannballong;) Jeg er i uke 36.

Mine beste råd er:

-drikk vann!! Vann skal vann fordrive!

- begrens saltinntaket. Taco er feks noe av det værste jeg kan spise. Kan ikke huske sist jeg kjøpte meg en pose chips.

-begrens sukker også, godterier først og frems... Jeg er en hai på smågodt, og har litt av det i helgene. Men da vet jeg at dagen etter blir det mer vann i kroppen.

- Orker du, så gå en tur hver dag. Jeg har ikke orket, men legen sier det..

Nå i varmen: Sett deg i skyggen.

BEINA HØYT! Så ofte du kan! Og en god hvil på sofaen, daglig!

Lykke til videre:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...