Gå til innhold

Gravid igjen ..forsiktig :)

Gullis :)

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Klart det kan gå bra! Men jeg forstår frykten din. Har nettopp vært gjennom MA selv, og hadde en SA før det. Jeg vil jo selvsagt bli gravid igjen, men ser ikke frem til å gjennomgå 1 trimester, med alle bekymringer og ikke minst sammenligninger det fører med seg.

Man må vel bare tenke at hvert svangerskap er forskjellig, med et helt nytt foster som har sine egne egenskaper og sammensetninger.

Jeg har klart å glede meg over de to svangerskapene jeg har hatt, og vært veldig glad for det i ettertid. Hvis jeg bare hadde bekymret meg og vegret meg for å kjenne trygghet og glede, hadde jeg følt at det var ekstra meningsløst å miste. Men hvis vi klarer å glede oss, i alle fall i perioder, for at liv har blitt skapt, vil vi i alle fall sitte igjen med den gleden så lenge den varte. Og den har jo verdi i seg selv!

Ønsker deg masse lykke til, gled deg så mye du kan. Snart sitter vi med spebarn i armene alle sammen!

Tusen takk for veldig fine ord desemberspire!! Det skal jeg ta med meg,,du har helt rett :). Viktig å ikke la de negative tankene seire! Har bestemt meg for at denne gangen skal jeg ha mer fokus på å ha det bra selv enn å tenke på hva som KAN være farlig når man er gravid. Derfor har jeg ikke kuttet ut kaffen denne gangen , har akk drukket en stor trippel latte! Jeg jobber med å leve som normalt og ikke ha så mye fokus på hva som skjer i magen. Ikke lett men det hjelper å ha fokus på det! De andre gangene har jeg gjort alt "riktig" og det har gått galt, det har gjort tapet værre for jeg har forsaket meg selv litt på veien, nå skal jeg leve og ta hensyn til meg. Er det meningen så går det bra selvom jeg tar en kaffe osv i ny og ne!

Barbella: Jeg sitter og venter på telefon nå fra gyn, hun sa jeg skulle få progesteron støtte og Albyl-E, ingen garanti for at det har noen som heslt effekt men verdt et forsøk! Gratulerer så mye til deg! Hvordan er formen? Får du noen ekstra oppfølging?

Hei HI.

Dette er på ingen måte for å være ekkel, men det kalles ikke habituell abort før du har mistet 3 ganger på rad. (Med samme partner)

"Her kan dere som har habituelle aborter, dvs aborterer mer enn 3 ganger uten at det er provoserte aborter dele erfaringer, gleder og sorger.

Tvi, tvi!"

Når det er sagt så ønsker jeg deg masse lykke til - denne gangen går det godt, skal du se ;-)

Hei anonym.

Jeg skjønner at du ikke mener noe vondt, men jeg forstår ikke helt poenget med å presisere dette?

Jeg synes folk som har mistet to ganger godt kan få lov til å være her på dette forumet også! :-) Det er jo ikke akkurat sånn at dette forumet oversvømmes av folk, og de som har mistet 2 ganger sliter med de samme tankene og følelsene. I hvert fall gjorde jeg det etter 2. gangen.

Jeg vet ikke om dette ble skrevet fordi man ikke synes det er greit å være her etter 2 aborter, men velger å ikke tro det :-)

Gullis, jeg håper du ikke ble skremt bort! :-)

Annonse

Neida, ikke etter en sånn støttemelding fra deg :). Det er jo så lite aktivitet på forumene her på BIM uten om Bli Gravid og trimestrene. Derfor postet jeg her, men jeg er klar over at det ikke kan kalles habituel abort. Nå er jeg 40 år så det å ha mistet to ganger blir litt mer prekært fordi tiden er knapp. Jeg prøver dessuten å holde abortfrykten unna trimester klubbene osv fordi mange blir stresset av det. Hvordan går det med deg Barbarella?

Hei igjen.

Tanken var enkel: rett skal være rett. Tenker om HI går å tror selv at hun går under kategorien "habituell abort".

Hun gjør jo (heldigvis) ikke det.

Ikke håper og tror jeg at hun vil gjøre det heller ;-)

Hadde hun forsøkt seg med denne merkelappen til noen i helsevesenet, så hadde hun blitt fortalt rett fra galt.

Kunne jo være at hun ikke visste det??

Ellers en veldig god tanke med å ikke skremme bli gravid'erne og 1. trimester'ne :-)

Hilsen fra ei som kunne fått habituell abort-tittelen opptil 3 ganger :-/

Jeg forstår at det var godt ment...og jeg forstår også at det blir litt rart for de som har opplevd dette veldig mange gange at jeg skriver her. Forferdelig det må være å gå gjennom det så mange ganger! Jeg forstår også tanken om at jeg ikke skal gå og tenke på meg selv som en med habituell abort, for det er viktig å fokusere på at man er frisk hvis man er det...

• 2 uker senere...

Hei Gullis :)

Gratulerer med graviditeten! Du er hjertlig velkommen til å være her, selv om du ikke har mistet 3 ganger. Dette er ihvertfall min mening :)

Var selv her inne og leste før jeg mistet tredje gangen, og det tok ikke lange tiden før jeg skrev her itte den aborten. For man trenger å få luftet tanker og bekymringer etter flere aborter, og jeg ville som deg, ikke skremme de på de andre forumene.

Så til Anonym, du har rett i det du skriver om at forumet er ment for de som har diagnosen Habituell abort, men siden vi kun utgjør 1% av alle gravide, så kan vi vel inkludere noen ekstra personer her inne på tross av at de ikke innfrir betingelsene? Jeg forstår at du ikke mente noe vondt med det du påpekte her, men det kan likevel oppleves sårende for de som får disse tilbakemeldingene. Så jeg velger å heller ønske Gullis velkommen, og håper for hennes del at hun aldri får diagnosen vår.

Lykke til Gullis :D heier på deg!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...