LilleMø73 Skrevet 12. juni 2011 #1 Skrevet 12. juni 2011 Ja, som overskriften sier, blir det ikke innsett. Fikk ut kun 3 egg hvorav ett var dårlig og de to andre ikke delte seg:-( Skikkelig kjedelig å ikke få prøve ordentlig engang. Men lurer på om dette har litt med medisier å gjøre også?! Fikk kort regime, og to av eggene raste av gårde i utvikling. Faktisk så fort at jeg kun brukte gonal-f i 6 dager og så måtte raskt ned for uttak. Rakk ikke engang å bruke orgalutran. Noen som har erfaring eller formening om det kan stemme? Ny samtale om eventuelt bytte av medisiner venter. Må jeg over på langt regime blir det ikke nytt forsøk før etter sommeren, da det mest sannsynlig krasjer med ferien vår. Blir det kort regime på nytt=nytt forsøk så fort som mulig. Men noe positivt var det jo da. Vi bruker TESA siden mannen er sterilisert. Og svømmerne var av utmerket kvalitet. Man får trøste seg der man kan!
Nina 40+ Skrevet 13. juni 2011 #2 Skrevet 13. juni 2011 Det var leit å høre, skikkelig nedtur. Ofte når det skjer slike uventede ting så gjøre de justeringer på medisiner som gjør at det går bedre neste gang! Der det er egg er det håp! Og som du sier så har svømmerne utmerket kvalitet! Lykke til videre!
LilleMø73 Skrevet 13. juni 2011 Forfatter #3 Skrevet 13. juni 2011 Ja, det ble en skikkelig nedtur:-( Må nå bare høre med klinikken om medisinene skal endres og krysse fingrene for at det fungerer bedre da. Dagen i går var kjip, men i dag er alt greit igjen. Var jo tross alt bare første forsøk og jeg vet at mange strever lenge før det sitter. Så sånn sett har jeg jo ingenting å klage over da.
MoraTeNora Skrevet 17. juni 2011 #4 Skrevet 17. juni 2011 Hei LilleMø73, Vi har akkurat fått beskjed om det samme som deg... langt regime, men ett egg var for lite, ett for gammelt, og de resterende 5 ble ikke befruktet. Ny runde til høsten Ventetiden er så lang! Trenger man ikke vente dersom man går for kort regime? Har nå fått beskjed om at vi må vente på første blødning (som skulle være om ca ti dager) og så enda en mens før man kan begynne på nesespray igjen etter 20 dager...
dincene Skrevet 17. juni 2011 #5 Skrevet 17. juni 2011 En tanke kan være å prøve vitamin kurer fram til neste forsøk. B-vit, e-vit, omega 3, sink, bidronninggele, magnesium.... det kan gjøre underverker Les litt om det på nettet. Jeg har bok som heter "vi ønsker oss et barn" eller noe sånt og der er det mye om det hvor viktig kan det vaere med ekstra doser av vitaminer.
☆☆☆ Skrevet 17. juni 2011 #6 Skrevet 17. juni 2011 Hva er grunnen til at dere må ha assistert befruktning? Selv om vi fikk 17 egg ut, begynner jeg å bli bekymra.. Alltid noe å tenke negativt om...
MoraTeNora Skrevet 17. juni 2011 #7 Skrevet 17. juni 2011 Tusen takk for råd! Da skal jeg prøve det, og håpe på at det hjelper! B-vitamin og Omega 3 har jeg tatt hele veien, men nå skal jeg passe på at samboer også gjør sitt beste! Vi har fått litt forskjellige begrunnelser... førtst og fremst var vi hos Ken Pervis på andrologisk senter... tok en sedprøve og fikk beskjed om at samboeren min ikke kan gjøre meg gravid uten ass.befruktning, selv om jeg er svært fertil... men da de tok en ny prøve i skien sa de at kvaliteten ikke var SÅ dårlig... regner derfor med at det er en kombinasjon... Greit å dele byrden... selv om det er jeg som må lide meg gjennom hormonbehandlingen... han må jo holde ut med meg - det er kanskje ikke så mye bedre
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå