Gå til innhold

6 1/2 uke og våkne annenhver time på natta...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen tips? Trodde de på denne tida forstod litt mer at natt er natt, og da skal man sove... Men, annenhver time hele natta våkner hun. Begynner å bli litt slitsomt.

Hun får mme.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

tror desverre det ikke er så mye å gjøre. Min holdt også på sånn før han fikk en god periode og sov 7 timer i ett, men så begynte tannebisse helvete og nå kan vi ha gode eller dårlige netter :) Så er nok bare å prise deg lykkelig over at det kun er annenhver time, hehe se det positive i det :)

Men når det er sagt, så kan det jo være noe som plager babyen din, har du sjekket hos manuel terapeut for låsninger etc?

Er den for varm eller for kald?

Noe som klør, feks en lapp i nakken på bodyen?

Luft?

Rap?

Skrevet

Har hun lengere soveperioder på dagen? Jeg fikk beskjed av helsesøster at vi må vekke jenta vår om hun sover for lenge på dagen. Det skal ikke gå mer enn 3-4 timer mellom måltidene på dagen. Hun er 6 uker og jeg har ikke nok melk, så hun får mm og mme.

Om hun har lengere soveperioder på dagen, så kan det resultere i kortere soveperioder om natten fikk jeg beskjed om.

Om natten skal jeg la henne sove til hun våkner selv.

Jeg prøver å la henne være litt våken på kvelden. Men alle barn er forskjellige.

Gir du henne mat hver gang hun våkner på natten? Har du prøvd smokk?

Skrevet

Jeg ville også gått til manuellterapaut, bare for å utelukke at det er noe som plager h*n.

Men tror nok de må bli nærmere 3 mnd før de forstår forskjell på dag/natt.

Har ei på nesten 6 uker nå og hun sover 2,5 time fra 23 tiden, er kjempe urolig frem til det. Våkner for mat og sover videre i 2 timer, våkner for mat og sover veldig urolig oppe i min seng frem til vi står opp. På dagen ofte bare 30 min lurer.., og er kjempe grinete hvis hun ikke får disse gode lange lurene

Storebroren sov 3-4 timer om nattan, og like urolig om dagen. Han var også veldig urolig frem til 23-01 tiden.

Når han var 3 mnd - 2 uker tok han plutselig kvelden kl 21 og 4 uker senere kl 20. Når han var 4 mnd tok han kvelden kl 19. Da fikk han mat kl 23 og kl 03 og kl 07

Var heldigvis forberedt denne gangen, men synes det er tøft. Jeg og pappaen deler på sovinga. Jeg kan gå å legge meg tidlig noen kvelder og han leverer bare babyen når hun skal mat. Hun får også mme. De kveldene jeg legger meg kl. 21 overtar henne ca. kl 24.

Skrevet

Vi skal faktisk til manuellterapeut på fredag. Blir spennende å se hva hun sier. Men, hva gjør en manuellterapeut egentlig?

Godt å høre at det plutselig kan gå seg til med søvnen. Har jo to barn fra før, men de holdt ikke på sånn ;)

Er ganske fersk på dette med flasker og mme, så blir litt usikker når hun våkner så ofte. Skal hun få flaske hver gang hun våkner?

Hvor "plutselig" kom endringen i sovingen, før dere som er over denne perioden? Ser veeeeldig fram til det.

Skrevet

jeg er ufrivillig flaskemamma for andre gang nå, og vil påstå jeg har rimelig god peil på dette med flaskemating! uff, hehe. Litt galgenhumomr må man ha!:)

Hvor mye gir du til hvert måltid? Drikkes hele flasken opp hver gang. Dersom du kan klare å la det gå litt lengre mellom måltdene,og heller gi litt mere melk når hun først skal ha, så kan det gå lengre mellom hver gang. Det er ikke altid de drikker like mye melk ved hvert måltid, jeg balnder alltid 30 ml mer enn det hun vanligvis drikker, slik at de gangene babyen er ekstra sulten, så er det melk i flasken til det. Går man for å blande mere, har de gjerne sovnet når man endelig er klar med påfyll. Det gjelder igrunnen å komme seg inn i en god rytme. For å snu trenden og klare å holde babyen fra å spise hver 2 time, prøv å trill en tur, og gi mer melk enn du pleier etter 3-3,5 timer. Det er også lurt å våkne babyen på dagtid. De fleste babyer har en lang soveperiode i døgnet på minst 4 timer, det gjelder å hjelpe dem å kanalisere denne til nattestid!:) Har du prøvd å bytte mme merke? Det har hjulpet mange. Det er ikke bare nan på markedet:) Collett sin mme inneholder mindre kumelk enn nan, fåes kjøpt på rema 1000. Baby semp sine skla også være gode, men de har jeg ikke erfaring med. Collett sin var jeg svært fornøyd med forrige gang. denne gangen bruker vi nan- de små er forskjellige:) det er heller ikke alltid at de våkner for å spise, se om det er andre behov enn mat som kan roe ned babyen igjen. Sutt, kos etc. prøv å legg noe som lukter av deg oppi sengen hennes, kanskje et "brukt" hodepute-trekk av ditt?

Lykke til!:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...