Gå til innhold

ekkelt med amming

Anbefalte innlegg

Jeg synes det er forferdelig ekkelt med amming. Jeg kan ikke noe for det og skulle ønske jeg var mer komfortabel med det. Men det er jeg altså ikke. Jeg prøvde å amme mitt første barn, men jeg klarte det rett og slett ikke. Vil ikke denne gangen heller, men skulle ønske det ble akseptert av andre. Jeg vet at dette høres horribelt og egoistisk ut, men jeg har et særdeles dårlig forhold til min egen kropp og takler rett og slett ikke tanken på å amme. Er det noen som forstår dette?

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143317384-ekkelt-med-amming/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nei jeg forstår deg ikke , jeg eeeeeelsker å amme.

Er det koseligste jeg vet om.

Jeg syntes veldig synd på¨deg!

Men hvorfor bryr du deg om hva andre mener?

Dette er ditt liv.

Men på en måte er du jo ego.

For du vil ikke pga DEG.

Mens ungen hadde jo trengt og likt det.

Det er ikke mulig for meg å forstå dette, det å ha et menneske inne i seg og deretter presse det ut er jo hundre ganger mer invaderende enn å mate det.

Men om du har det slik, er det ditt valg å la være. Mange barn får flaske helt fra fødselen av, og de greier seg helt fint (premature barn trenger morsmelk mer enn andre, men til dem har sykehusene melkebank).

Har litt den samme følelsen ogskjønner deg godt!

Kan jo være at du føler deg bedre om du pumper og gir h*n morsmelk istedet for morsmelkerstatning... Da kan iallefall ingen kalle deg egoist.. Det er din kropp, og du skal uansett ikke gjøre ting med den du ikke føler deg komfortabel med :-)

Annonse

Forstår deg, og synes ikke du er egoistisk. Tenkte likt som deg før jeg fødte, pga lang historie med spiseforstyrrelser mm. Da babyen kom, føltes det ikke så galt lenger, men så ble det flaske allikevel til slutt pga ammeproblemer som oppstod av helt andre årsaker.

Det kan sikkert virke lite logisk for noen at det er greit å føde, men ikke greit å amme. Men jeg skjønner deg godt, jeg. Nå syntes jeg det var noe herk å være gravid, også, da.

Synes du skal gjøre akkurat som du vil.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...