Gå til innhold

Vær så snill,dere som har mulighet, bli med å hjelp disse stakkars foreldrene med en gravstein til sin sønn :/

Anbefalte innlegg

Vi fikk og full begravelsesstødnad på nærmere 20000,- dette dekte ikke hele begravelsen engang.. Vi gjorde alt så enkelt som mulig, tok ingenting ekstra (bortsett fra familiegrav) vi måtte betale 9000kr i tillegg. Dette var ikke et barn vel og merke, så resten ble heldigvis dekket av boet. Så en begravelse er ikke uvanlig å koste fra 22000 og oppover.

"Gravferdsstønaden er behovsprøvet og kan gis med opptil 19 944 kroner til å dekke faktiske og nødvendige utgifter til gravferden.

Når avdøde var over 18 år blir tillegget avkortet mot formue og tjenestepensjon som blir utbetalt til avdøde for måneden etter dødsfallet, samt forsikringsbeløp og lignende som blir utbetalt som følge av dødsfallet.

Når avdøde var under 18 år blir det gitt en uavkortet gravferdsstønad med opptil 19 944 kroner til dekning av utgifter til gravferden." -Nav.no

Gravferdstøtten dekker IKKE gravsten.

02:02

Fortsetter under...

Synes folk henger seg mye opp i summen!

Det er ikke en overdreven sum når det kommer til gravsten. en rimelig sten som er vedlikeholdsfri koster 20-30000kr. da er frakt, sten, blomsterbed, navnene, datoene, minneord og oppsetting inkludert.

Gravferdstøtten dekker IKKE gravsten, kun det nødvendige til gravferden. en helt enkel begravelse uten noe ekstra koster lett opp i 22000kr nærmere 30000kr er veldig vanlig.

Hilsen en som nylig har vært nødt til å planlegge 2 begravelser.

Jeg synes vg/ dagbladet bør bli tipset om dette så det kan skapes oppmerksomhet rundt dette tragiske som har skjedd og kanskje noen som selger støtter kan hjelpe ved å gi bort en! Det er bedre å

prøve å få med seg noen som driver med dette til å

Gi bort en støtte en å skulle samle inn penger her og der, så vet man at det ikke går til noe annet eller ikke blir nok kontanter.

Jeg vil ikke mene så mye om dette men...jeg vet at budskapet er bragt ut til mange via en hel haug med blogger og fora som dette. Jeg har også sett at mange har bidratt og vil tro at det har kommet inn masse penger allerede til nå. Det som nok ville vært ok var å vite hvor mye som til enhver tid står inne på kontoen slik at aksjonen kan avsluttes når beløpet er nådd? Unner dem pengene, det er ikke det men med nedslagsfeltet dette har fått så tror jeg målet vil være nådd ganske fort.

Jeg er ikke for slik "tigging". Fordi det er for mye svindel der ute, og at man aldri kan vite om noen lyver deg midt oppi trynet. Var det ikke ei som løy og sa hun hadde kreft her for en stund siden? Utrolig hvilke historier folk kan sette opp for å skaffe seg noen lett-tjente kronasjer. Jeg sier IKKE at bloggen til denne damen ikke er sann eller troverdig, men i det øyeblikket man har satt over penger til villt fremmede, så dukker det opp en ny "tragisk" historie i en annen ende.

Om noen av mine skulle gått bort så har ikke vi helle automatisk 20-30000 å bruke på en gravsten, men jeg tror jeg ville ha spurt alle mine nærmeste om hjelp, eller kontaktet nav eller noe FØR jeg gikk så langt at jeg begynte å spille på følelsene til andre ukjente mødre der ute.

huff.. sånne ting er forferdelige å lese om :( kjenner jeg får tårer i øynene..

mne like vel stiller jeg meg jo noen spørsmål...

det finnes billigere gravsteiner!?

det er noen steder man kan hente steiner i naturen bare man søker! (onkelen min har naturstein fra ringebufjellet)

dersom de ikke har råd til gravstein.. hvordan skulle de da hatt råd til å forsørge ungen? det er ganske mye dyrere!??

vil ikke tråkke på noen og ønsker ikke å rakke ned på dem i det heletatt. men dette mener jeg nå er seriøse spørsmål som sikkert flere stiller seg..

Annonse

Dere som snakke rom begravelser som koster så og så mange tusen:

Det er stor forskjell på en voksen begravelse og en for et nyfødt barn!

Bare kisten koster jo flere tusen for en voksen, mens for et lite barn er kostnaden minimal.

Jeg har svart tidligere å tråden, men forteller en gang til:

Jeg har selv gravlagt et barn, dette var i 2004. Vi hadde en helt vanlig gravferd i den lokale kirken og en helt vanlig, hvit kiste.

Vi gjorde en ting som er litt uvanlig, jeg og pappa'n lagde egen bårebukett, med ting vi fant ute i naturen. (den ble VELDIG fin!!)

Så vi sparte nok litt der, men ikke mer enn kanskje en tusenlapp eller sånn.

Et lite hefte med program og en hilsen, med takk og fotavtrykket til babyen på lagde vi også selv, men det kostet jo noe å trykke dem opp.

Etter at ALT var betalt, hadde vi 10 000 kroner tilbake, som vi da kunne bruke til stein.

(eventuelt reise til syden for :P )

Ufattelig tragisk historie, og jeg synes veldig synd på dem. Men jeg synes likevel at det er en uting å tigge penger på nettet.

Kjære mamma'n til Liam Sebastian. Har mistet min lille datter, og det er bare en ting som kan gjøre sorgen litt mindre, ett nytt barn. Håper inderlig du er så heldig, og våger å prøve en gang til. Nydelig gutt! Klem og varme tanker fra meg

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...