Gå til innhold

Vær så snill,dere som har mulighet, bli med å hjelp disse stakkars foreldrene med en gravstein til sin sønn :/

Anbefalte innlegg

http://grimsmo.blogg.no/1307282898_trenger_hjelp_til_gra.html

Jeg kjenner ikke disse folkene, men har lest bloggen hennes helt fra hun blei gravid. Hun gikk 17 dager overtid med sønnen sin, og han døde..

De har ikke råd til en gravstein, og en gravstein må de jo ha!:/

Hvis alle som kan, bare bidrar med noen få kr hver, så hjelper det jo masse. Alle monner drar !!:)

Fortsetter under...

Skogen er full av flotte gravsteiner. Pappa fikk en slik, ikke på grunn av dårlig råd, men fordi de ofte uttrykker mer enn en kjøpt. Inskripsjonen kostet noen tusenlapper, men på langt nær så mye som det ellers ville kostet.

Jeg hadde også sendt regningen til sykehuset!

Håper virkelig de kriger og kjemper for å bli hørt og få en erstatning!

Tragisk..stakkars mennesker:(

Men i all verden, har ikke disse menneskene noe nettverk rundt seg? Ingen venner, ingen familie? hadde jeg kjent dem hadde jeg da gladlig hjulpet til med 500 kr. Noe skurrer... Hadde ikke jeg hatt penger til å betale gravstein til min sønn hadde venner og famile gitt det de hadde til overs for å hjepe ett uskyldig barn å få en verdig avslutning.

Kondolerer så mye til foreldrene, veldig trist og unødvendig.

Annonse

Jeg har fulgt med på bloggen hennes i lang tid nå,har vondt langt inni meg på deres vegne. Stakkars foreldre :(( hadde jeg hatt råd til det hadde jeg gledelig gitt de penger.

Ingenting som skurrer her, greit at man skal være var og skeptisk til innsamlingsaksjoner (det er jeg og), men leser du gjennom innleggene hennes,så skjønner du litt mer.. Jeg er helt sikker på at venner og familie hjelper der de kan!

Hvis man mister barn, så har man mulighet til å søke NAV om støtte til å dekke utgifter i forbindelse med begravelse(gravferdsstønad) , inntil nesten 20.000 kr. Dette dekker store deler av de utgiftene man har i forbindelse med gravferden. Som annonse, kiste, gravstein og kanskje blomster.

Vet du hva en gravsten koster?

Les innleggene hennes så ser du at de faktisk har fått stønaden på 20 tusen.. begravelsen kom på 22 000

Sier samme som deg over: Man får STØTTE til gravferden når man mister et barn!

Jeg har selv vært der, for noen år siden. Den gangen hadde jeg ca 10 000 kroner til 'overs', som jeg kunne bruke til feks gravsten.

De fleste steiner koster litt mer, men det går an å finne rimelige løsninger!

Vi spurte skogeieren om det var greit, og vi tilbø oss å betale, men det var helt greit. Regner med at man skal møte på en passe kjip skogeier dersom h*n ikke vil gi fra seg en sten i skogen sin.

Annonse

Orker ikke å lese mer enn de første setningene der hun skriver at en sten vil koste mellom 20 og 30 tusen kr.

Har man ikke penger kan man da ikke regne med å få en sten til den prisen. Finnes mange mye billigere stener.

Som her f.eks http://www.oslomonument.no/?gclid=CKSJ_-PorqkCFcyCzAodaA31VQ

Lett å google og da kommer det opp mye sider med mye billigere stener enn det hun mener.

I vår kommune kan man spørre kirkekontoret om å få en stein som ikke brukes lenger og det er mye billigere enn å kjøpe ny. ¨

Nå var det vel i utgangspunktet ikke løsninger du spurte etter her, men det er så fortvilende å se på at mennesker ikke klarer å være løsningsorienterte selv. Lett for meg å si som ikke har mistet et barn. Men man tenker kanskje ikke vidt nok i en sånn situasjon. Håper at det blir en ordning for dem uansett.

Du har et hjerte av gull, HI, som evner å tenke på andre :-)

Jo, gravferdsstønaden dekker også gravstøtten! Jeg har selv mistet barnet mitt for nesten ett år siden, og gravferdsstønaden dekket kisten og gravstøtten. Selvsagt hadde vi noen ekstra utgifter som vi måtte dekke selv, men ikke 20-30 000.

Nå har ikke jeg lest hele bloggen, men setter spørsmålstegn ved prisen på gravsteinen. Hvilke penger hadde de tenkt å bruke når ungen var født. Fint at de har fått en sydentur i gave, men om denne steinen er et problem kunne jo "komme seg vekk turen" ha vært en billigere weekend tur eller noe. Jeg er skeptiker av natur, Men når folk spør etter penger lukter det litt, om noen hadde samlet inn penger til de og overlevert det så kanskje...Hvor mye kommer inn på en slik innsamling og hvor går eventuellt overskudet...

Synes det er idiotisk av dere som kommer med krasse og kritiske innlegg her! Har selv lest igjennom denne bloggen og har satt inn noen kroner. Forstår disse stakkars menneskene kjempegodt! Fatter ikke at dere kan komme med slike stygge ting her. Kan dere ikke bare la være å skrive et innlegg om dere ikke har noe positivt å si? IALLEFALL I SITUASJONER SOM DENNE! Tenk om hun stakkars jenta leser denne tråden. Tror dere hun trenger og ha mere å være lei seg for eller hva er greia?

Hjerteløse tullinger er dere!

Og til HI, flott at du tipset meg om dette. Slike mennesker skal selvfølgelig få den hjelpen de trenger.

Har overført noen kroner nå. De fortjener det beste, kanskje det beste koster ekstra, vet ikke har heldigvis aldri måtte finne ut hva en gravstein koster, men hvis det hjelper disse stakkars foreldrene litt, så er jeg fornøyd.....

Jeg kan godt forstå at de ønsker et verdig hvilested for sin sønn, samtidig mener jeg at man bør innse sine begrensinger når man rett og slett ikke har økonomi til det største og det beste. Det er mye man kan ønske for de man har nær, men det er ikke alt man har mulighet til å oppfylle.

Det er selvsagt opp til hver enkelt om de velger å bidra, og dersom de mener at det er en flott ting, så er jo det helt supert. Det er jo ikke negativt å hjelpe andre, og jeg tror heller ikke at hun kommer til å bruke pengene på noe annet enn gravstenen.

Når det er sagt er det ikke vanlig med de største og flotteste gravstenene til små barn. Dessuten fins det mange fine stener man (som nevnt her oppe) kan finne i naturen. Hvis man ikke har økonomi, bør man se på andre muligheter.

Personlig sliter jeg litt med å forstå hvorfor ikke familien har mulighet til å hjelpe litt til. Noen tusenlapper her eller der, det hjelper jo på. Man har alltid noe man kan selge, slik at man får inn litt penger. Hun skriver selv at hun ikke kan ta opp lån i banken på grunn av tidligere historie, men hun hadde nok uten tvil fått et forbrukslån. Det er ikke så veldig vanskelig å få det, er jo derfor folk ender opp med lån oppetter ørene.

Sist men ikke minst kommer vel en slik innsamlingsaksjon ikke så veldig heldig etter en annen innsamlingsaksjon, da til ferietur. Det er greit nok at det er venner og familie som starter det, men et rop om penger er det jo uansett. Hvis de har fått dekket hele oppholdet + mat og fornøyelser i to uker, fikk de ganske mye penger av venner og familie. Hvis de har hatt råd til det, har de vel noe de kan avse til en gravsten også. Hvis de selv betalte for mat og fornøyelser, mener jeg at de har prioritert feil, pengene kunne ha gått til en gravferd.

Jeg sitter igjen med en tanke som nesten er stygg å dele, men som allikevel kunne ha vært en løsning på problemet. De har jo en god del babyutstyr som de dessverre ikke fikk bruk for, og selv om de helt sikkert ønsker å få et lite barn igjen snart, er det jo en mulighet å selge dette og få igjen en god del penger. Alt for å få den gravstenen de ønsker, tenker jeg.

Folk kan selvsagt gi så mye de vil, personlig velger jeg å ikke gjøre det. Nettopp fordi jeg mener at det ville ha vært bedre løsninger som kunne ha gjort dette rimelig kostandsfritt, eller som kunne ha gjort det slik at de hadde hatt mulighet til å dekke beløpet selv.

00:56 - så enig med deg. Nei, det blir ikke penger fra meg.

Da gir jeg heller noen kroner til tiggergutten med åpenbare øyeproblemer som sitter i hovedgata i regnet.

de samme folka skrek også etter støtte til penger til en ferie for de trengte og komme seg vekk. de burde kansje tenkt på gravsteinen da i steden for en sydentur.

Det er synd de har mistet barnet sitt... Men om man ikke har råd til det beste med en gang så gjør man det beste utav de pengene man har for øyeblikket og heller sparer opp og kjøper en skikkelig senere..

En stein koster ganske mye.. den prisen du hadde funne var kun stein. Så kommer navnet, datoene og minneord i tillegg + frakt, et evt blomsterbed koster og.

Mange vil ikke ha naturstein fordi de krever masse vedlikehold.

Har nylig kjøpt stein, vi ville ha en rimelig variant uten noe ekstra dill dall, vedlikeholdsfri og med et enkelt bed. selve steinen kostet 17000kr og så kom navnene, datoene, minneordet, bedet og frakten i tillegg. vi fikk avslag på 2000kr steinen kostet likevel 25900kr

Så 20-30000kr for gravmonument er ikke uvanlig for en grei stein, ut av de rimeligste.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...