loffmusa Skrevet 11. juni 2011 #1 Skrevet 11. juni 2011 Noen som har et barn som snart blir 3 år og ikke har språk? Sånn ellers er alt som det skal, kun at hun ikke prater. kan si hei,nei,dodutt( yoghurt) dattdatt(nattdrakt) osv..
Anonym bruker Skrevet 21. juni 2011 #2 Skrevet 21. juni 2011 Min mellomste blir 3 år i desember og prater ikke. Han sier kun: heia mamma, og nei... Det er alt. Han har på en måte sitt eget språk som han mumler frem. Han skal begynne i barnehagen til høsten, og kanskje det bedrer seg,der han må kommunisere ved å prate. Hvis ikke, så snakker jeg nok med legen igjen,
Anonym bruker Skrevet 21. juni 2011 #3 Skrevet 21. juni 2011 Som en liten kuriositet så snakket ikke Einstein heller før han var 3 år
melli79 Skrevet 21. juni 2011 #4 Skrevet 21. juni 2011 Jeg har en gutt som blir 3 år i desember også. Han prater heller ikke så mye. Det har begynt litt i det siste at han har begynt å etterligne ordene vi sier. Men han snakker dårlig og det er vanskelig å forstå han. Er vell bare vi og barnehage personalet som forstår hva han mener. Jeg merker stor forskjell i forhold til andre barn på hans alder som er mye flinkere å prate. Barnehagen sier at det ikke er noe å bekymre seg over. Helsestasjonen har sagt at vi burde henvise han til PPT til høsten om det ikke sråket blir bedre. Han er veldig flink motorisk og de sier at barn som er flonk motorisk ofte er senere med språket. Dersom du er bekymret kan du snakke med helsestasjonen. Eller få legen til å undersøke hørsel som kan være en årsak til at språket kommer senere. Men husk at alle barn er forskjellig og utvikler seg svært ulikt. Barnehagen har erfaring og kan nok hjelpe mye.
Anonym bruker Skrevet 22. juni 2011 #5 Skrevet 22. juni 2011 Min blir 3 i september og prater lite. Han også mumler lavt uforståelge ting. Ikke problemer med ørene, men ekstremt tidlig ute motorisk. Begynner å bli litt fortilet, men håper det løsner snart. Han har så mye han vil fortelle, men vi skjønner ikke bæret av hva han mumler om
loffmusa Skrevet 22. juni 2011 Forfatter #6 Skrevet 22. juni 2011 Nå er vårt barn litt eldre enn deres, hun blir 3 i aug. Vår helsesøster sier vi bare må synge,snakke og lese for henne.. Det er jo blitt gjort nesten hver dag fra hun ble født.. Tydeligvis må en bare vente.. Hun skjønner alt og er veldig flink motorist ( der var hun veldig tildlig ute)..
Maia&Mathias <3 Skrevet 26. juni 2011 #7 Skrevet 26. juni 2011 Jeg ville bedt legen om å kikke i ørene til barnet. Har selv en på rett over 2 år som bare pratet enkelte ord fram til han fikk satt inn dren i d ene øret i mars. Vips så løsnet det og nå prater han 4 ords setninger. Fikk inn dren i det andre øret nå i uka som var og merker allerede forskjell på språket hans. Kan jo selvfølgelig være tilfeldig også da, er jo mye som skjer språkmessig i 2-3 års alderen.
loffmusa Skrevet 26. juni 2011 Forfatter #8 Skrevet 26. juni 2011 ok. Legen på slike helsekontroller pleier jo å sjekke ørene vettu, og hver gang har de jo sagt at hun hører godt.. Men jeg vet ikke jeg.. Nå er hun 3 år om et par mnd og kan sikkert si bare 20 ord. ikke lett forståelig ord heller alle.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå