Gå til innhold

Noen som har fortsatt forholdet etter at mannen vært utro (uavh. om det var one night stand,lengre forhold, klining el sex) Hvordan klarte du fortsette forholdet?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg prøvde å fortsette forholdet med ham. Var i parterapi, bestemte oss for en ny start. Han hadde hatt ons maaange ganger (mye kom frem etter vi gikk fra hverandre). Tok ham et par ganger og hadde mistanke om enda flere. Skjedde i fylla. Han klarte å holde seg i skinnet i to år og så var det på an igjen. Orket ikke mer. Alle tankene, skammen og stressmomentene. Hadde nermest en hysterisk følelse hver gang han var ute. Vi var sammen i 14 år.

 

Vi gikk fra hverandre. Det er det beste som har skjedd. Det var kjempetungt i begynnelsen, Mye gråt, dårlig samvittighet ifh til barna og masse annet vondt. Men nå er vi venner og har en fint forhold. Det går mye bedre med barna også. De har fått en stabilitet i livet de ikke hadde før og to foreldre som er glad i hverandre som venner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han var utro mens forholdet vårt var inne i en svært dårlig fase, jeg var kald mot ham fordi jeg var stresset og sliten pga mye stress med studiene, han følte seg avvist og søkte "trøst" hos en studievenninne (ikke sex). Valgte å fortsette forholdet nettopp fordi ingen av oss var helt oss selv da det skjedde, og siden det har forholdet vårt vært sterkere enn noensinne. Vi fikk oss begge en lærepenge om å ikke ta ting forgitt, så forholdet vårt kom styrket ut av det.

 

Nå 5 år etter er vi lykkelig gift og har to små barn, og det har ikke vært noen flere tilbakefall eller dårlige faser i forholdet vårt. Så jeg er VELDIG glad for at jeg ikke gjorde det slutt den gangen, vi er liksom meant to be, vi to:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tok igjen. Med renter kan man trygt si. Så plutselig var jeg værre enn ham.

Ikke helt måten å gjøre det på, men vi kom styrket ut av det til slutt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Annonse

Men hvordan klarer du det 08:43?

Jeg fikk vite det for en mnd siden og sliter noe jævlig mildt sagt.. Selv om jeg vil så tror jeg ikke jeg klarer fortsette forholdet. Verst er det at han, når han går til det steg å fysisk gjøre noe med noen annen, har mistet all respekt for meg. Og om jeg fortsetter føler jeg at jeg har mistet all selvrespekt. Vi har et barn....Håper flere kan komme med sine erfaringer av hvordan dere taklet dette..

 

HI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så utrolig bra du skriver 11:06..

 

men nå må jeg fortsette å lese bloggen din (begynte på begynnelsen)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er, samboer var utro for 11-12 år siden. Vi gikk gjennom en utrolig dårlig periode i forholdet før han var utro, og det ble en tøff tid etterpå også. Men vi bestemte oss for å være sammen, og vi lot ting ta tid. Etter et halvt års tid var vi lykkeligere enn noensinne og forholdet sterkere enn det var før.

Vi er fortsatt sammen, stoler helt og holdent på hverandre, er samstemte og harmoniske foreldre og kjærester!:)

Han er mannen i mitt liv, og jeg er glad for at jeg ga ham en ny sjanse da han hadde feilet, for vi kan alle gjøre dumme ting!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å være utro er ikke en "dum" ting...

Det er å vise sin partner null respekt, håne fårholdet og spytte på den andres følelser og kjærlighet.

Uansett hvor dårlig et forhold er i den perioden det skjer så er det å være utro ingen unnskyldning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hadde ALDRI tilgitt utroskap.. Aldri, til det har jeg alt for stor respekt for meg selv, hadde ikke vært interessert i å prøve en gang. Med en gang han stikker snoppen i en annen er det over, han kunne like gjerne tatt kniven og kjørt den rett i hjertet på meg.

 

Han hadde kommet hjem til låst dør her da ja, og alle eiendeler slengtt ut på gårdsplassen fra loftsvinduet !!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min mann var utro mot meg for snart 12 år siden. Vi hadde da vært sammen i 6 mnd. Det var et ONS. Jeg vet hvorfor han gjorde det, han var usikker på meg i.o.m. at jeg hadde mye kontakt med ex`en min, han trodde det var noe i mellom oss. En dag kranglet vi masse, han dro ut på byen....resten skjønner du nok.

 

Det tok meg nok et halvt år hvor vi kranglet om det, jeg mistenkte han for alt mulig, kjeftet på han for utroskapet osv. Men, en dag bestemte jeg meg for at dette ikke skulle spise meg opp, enten måtte jeg tilgi han eller så måtte jeg la han gå. Jeg valgte å tilgi han og det er det beste jeg har gjort. Tenker aldri på den hendelsen nå.

 

Det er jævlig lett å si at man aldri vil tilgi utroskap. Jeg ville aldri tilgitt en mann som er notorisk utro. Men ALLE kan gjøre en feil og ALLE fortjener en sjanse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du det fint der oppe på din høye hest 10:04.

Du kan ikke vite det, før du har opplevd det..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

(Er ikke 10.04)

 

Jeg har 2 ganger opplevd utroskap.. og jeg vet iallefall.. ikke til å forhandles med.. er partneren utro, ja da er det kroken på døra for forholdet.

Å være utro er ikke en "dum ting" en gjør eller et "feiltrinn"..

Å stikke snoppen sin i en annen person enn ens partner er ikke et "ooopppps..." tilfelle. De vet hva de gjør, de vet hvor stort sviket er, men alikevel gjør de det...

 

Naive naut som tilgir og så preker etterpå.. "jeg VET han aldri vil være utro mot meg mer"... det kan du IKKE vite... har han vært det en gang, ja da kan det hende han kan være det flere ganger og..

For han vet dere vil tilgi da og..dere sier dere ikke vil, men dere gør det alikevel... for dere er så forbanna redde for at barna skal bli skilsmissebarn....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10.04 OG 11.15;) (tror nok du er samme person -"stikke snoppen i"..;))

 

Å kalle damer dumme naut som tilgir utroskap er kanskje litt snevert ? Ikke alle "utrohistorier" er like og det kan være mange grunner til utroskap, og ja det finnes forhold som har endt lykkelig selv om ikke DU har erfaring med det.

Det er kanskje verre å være en til de grader dømmende person....

 

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg prøvde å tilgi, men han hadde ikke bare en ONS eller en liten flørt, dette pågikk grennom alle de 3 årene vi var sammen, fra start til slutt. Han gjorde henne til og med gravid og skjulte for meg at han skulle bli far. Jeg har alldri følt meg så krenket og ødelagt i hele mitt liv, så det var fantastisk å komme seg ut av det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg holdt ut to mnder.. har dessverre ingen tips for jeg orket ikke mer ,har ikke angret et sekund på at jeg dro

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...