Gå til innhold

Dere som har menn som er mye borte eller aleneforeldre. Hva gjør dere med barna i helgene?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Alt mulig. Tur i skogen, tur ved stranden, lekeplasser, besøker besteforeldre, oldeforeldre eller venner , fisker, maleprosjekter (men det er sjeldent pga alt styret når to under fire år skal male), baker boller. Leker mye i hagen og i nærmiljøet, har disser/reiler/husker, sykler og turnstenger. De er 1,5 og 4 år.

I dag har vi vært på besøk hos noen venner med barn på samme alder (15 mnd) og i morgen og mandag skal vi på tur i skogen med bæremeis. Da er vi ute nesten hele dagen.

Ellers så pleier vi å gå en del tur og er mye på besøk.På vinteren er på skitur med jentungen i pulk.

Snart skal vi kjøpe sykkelvogn så da blir det nok en del sykkelturer også.

Er det møkkavær så slapper vi av med litt tegnefilm og lek inne.

Lek, lek og atter lek.

Ofte er de med meg på et eller annet "prosjekt" inne eller ute, snekring, rydding, vedsjau, stelle i grønnsakshagen, fikse og ordne osv.

Noen ganger drar vi på tur i skogen, med eller uten hest, sykler, drar på hytta osv.

Vi er mye hjemme og koser oss med det, det er alltid noe å finne på, og jeg synes det er viktig at det blir nok tid for barna å leke uten at jeg har regien. Jeg har lagt mye jobb i å lage en bra "lekehage", med stor sankasse, lekestue, liten "sykkelvei", huskestativ, trampoline osv. Og barnesikkert gjerde rundt, såklart. :-)

Barna er 3 og 5, jeg er alene og vi bor på landet.

Annonse

Dagen i dag som eksempel..

Klokka ni sto vi på utsiden av kjøpesenteret når det åpnet, hadde noen ærend og måtte kjøpe sko. Lekte litt på lekerommet, handlet mat og dro hjem.

Gikk bort til skolen og lekte på lekeplassen der en stund, sklie og klatrestativ er topp (jentene er 2 og 4 år).

Hjem og spise litt før 2-åring tok en liten dupp mens 4 åringen puslet, tegnet osv og jeg tok klesvask og rydding.

Etter duppen ble det bading på verandaen, vannkrig, blåsing av såpebobler osv.

Middag klokka halv seks, barnet-TV og lørdagsgodt klokka seks. Litt leking i stua også sengetid halv åtte.

Ellers pleier vi reise på stranda hele året, kjempegøy å leke der. Gå tur i skogen, leke på diverse lekeplasser osv. Vi må ut en tur!

Kan også besøke besteforeldre, venner med barn, ta en bytur, besøke dyreparken osv

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...