Gå til innhold

Phenergan, noen eraringer?

Anbefalte innlegg

Jeg var hos legen idag, nevnte at jeg har vært mye kvalm hele døgnet og kaster endel opp ettter måltid. Men jeg sa også at jeg drikker mye vann, spiser me på kvelden, og lider nok ikke av verken dehydrering eller for lite næring. Men kvalmen er jo itrolig ubehagelig og slitsom. Ble jo kjempeglad da når jeg fikk resept på "Phenergan", la meg på sengen og skulle ta meg en tablett da jeg først (heldigvis) leste pakningsvedl.

1: skal ikke brukes av gravide, (men regner jo med at det ikke er farlig i.o.m at legen har skrevet det ut, og det står jo også at ta kontakt med lege osv)

2: døsighet, sløvhet og blir brukt som sovemedisin, beroligende osv.

Tok ikke sjansen jeg da, har jeg 5 åring hjemme og er da sløv nok fra før i.o.m at jeg er så trøtt om dagen.

Noen med erfaring? synes de hørtes kjempeskumle ut jeg!!

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143317001-phenergan-noen-eraringer/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har fått Phenergan mot elvblest... Dette er jo et antihistamin. Rart å gi deg det motkvalme....... Alle jeg kjenner med hyperemisis har fått Postafen eller Afirpan.

Vet at begge disse kun skal brukes frem til tredje trimester....

jeg fikk dette pga ekstrem svangerskapskvalme i første svangerskap.. jeg tok et par, men siden jeg kasta opp allt jeg svelget ned kom disse hele oppigjen etter kort tid også.. så jeg merket ikke noe virkning hverken mot kvalmen eller bivirkninger.. men jeg fikk tilbudet om de igjen pga samme plagene i andre svangerskap, men takket da nei, fordi jeg syns det var tull å ta de for at de skal komme opp igjen hel..

så når du spør om jeg ville tatt de, så nei, jeg valgte å la være.. men på annet grunnlag da..

det står i de fleste pakningsvedlegg, uansett medisin. Selv fikk jeg tilbud om afipran under forrige svansgerskap, men så lenge jeg ikke trengte innleggelse valgte jeg å holde ut kvalmen istedet fpr å ta piller. Er glad for det nå, men fy f....så jævlig det er å være kvalm hele døgnet!

Håper det gir seg snart for dere!!!

Jeg fikk dette mot allergi når jeg ammet, men var jo sovemedisin, så var helt i koma, selv om jeg prøvde å bare ta det på kvelden. Hele dagen etterpå var jeg også i ørska. Tok det en ettermiddag en gang, gikk en halvtime så klarte jeg ikke holde meg våken lenger og sov til neste dag.

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...