Gå til innhold

Gravid og plages med svetteanfall. Hjelp :s

Anbefalte innlegg

Jeg er 33 uker på vei og plages veldig med hodepine og føler meg generelt uvel, slapp og rett og slett syk.

Hadde høyt blodtrykk da jeg var på kontroll, overtrykk lå på 138-146-152, mens undertrykket varierte mellom 92-95-105. Ble målt fem ganger.

Urinprøven var fin.

Nå de siste 3 dagene får jeg slike svetteanfall hvis jeg blir stresset eller anstrenger meg, f.eks gjør husarbeid. Det begynner å prikke i huden på brystkassen og i pannen, får en intens hodepine, jeg blir gjennomvåt av svette på 1-2-3, håret blir vått og jeg må rett og slett skifte alle klær. Det tar en stund før det gir seg, etter å ha slappet av i en halvtime, times tid så kjenner jeg at pulsen senker seg.

Jeg blir også småkvalm og kjenner diffuse smerter øverst i magen. Noen ganger har jeg våknet av dette på natten.

Har heldigvis ny time til kontroll på tirsdag, men er det noen som har opplevd lignende? Og vet hva det kan være?

Dette er jo litt flaut når det skjer på butikken eller lignende, mannen min sier jeg blir veldig blek i huden når dette skjer.

Hvile hjelper som sagt :)

Fortsetter under...

Det kan kanskje være at du opplever plutselig blodtrykksfall når du får disse "anfallene"? Jeg opplever iblant noe lignende og legen min mente det kan være årsaken grunnet stress ol.

Har fått beskjed om å ta kontakt om det skjer ofte, men inntil videre var det ikke noe å tenke på. Må bare sette/legge meg ned når det skjer så jeg ikke risikerer å skade meg om jeg besvimer.

Takk for svar, jeg føler meg ikke svimmel, men veldig uvel når det skjer.

Det er iallefall ganske så hemmende å ha det slik. Jeg tør nesten ikke bevege meg ut av huset. Jeg ser jo ut som en svett bleik hvalross når dette skjer. Ikke så veldig lekker akkurat. hehe

HI

Jeg var syyykt varm i tredje trimester. Svettet som en gris, og det var nesten invalidiserende.. Altså sosialt. Jeg hadde også høyt blodtrykk, ikke så høyt undertrykk som deg, hadde aldri høyere enn 90. Fikk endel ødemer på slutten, men urinen var alltid fin. Slet med kvalme gjennom hele sv.skapet. Men jeg ble ikke blek som deg. Ser i ettertid at jeg var stresset, og kanskje hadde litt tendens til angst. Hvor lenge er det siden du målte bt?

Kanskje du skulle ringt legevakt for sikkerhets skyld, høre om å få måle bt og urinprøve. Sikkert ikke noe alvorlig, men du blir jo ikke mindre svett av å gå og stresse med at det skulle være noe galt.. Lykke til ;)

Jeg føler meg ikke stresset till vanlig, jeg er en ganske rolig person. Det er hvis jeg f.eks skal rekke bussen og jeg begynner å stresse litt blir det slik. Jeg går med en konstant hodepine som blir ti ganger verre når jeg blir så dårlig og får de svetteanfallen. Når jeg tørker lukter det ikke svette av verken meg eller klærne.

Angst? Hmm, ville jeg ikke merket det hvis det hadde vært angst, jeg føler jeg verken er bekymret eller urolig for noe. Jeg har vært i fin form i hele svangerskapet, så dette ble som kastet over meg.

Jeg har en del ødemer i fingrene og leggene.

Skal inn på ny kontroll på tirsdag, ikke lenge til. Blir spennende å se om BT har gått ned.

Takk for svar :) Setter pris på det.

HI

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...