Gå til innhold

Kan noen fortelle meg hva som feiler mange av dere her inne?

Anbefalte innlegg

Dette er i forbindelse med menn av utenlandsk opprinnelse.

For kun litt siden var det en som uttrykte sin frustrasjon over at far til hennes barn (utenlandsk opprinnelse) hadde skjelt henne ut, vært fysisk og truet henne og hennes ufødte barn pga hennes søster på 17 hadde hatt på kort shorts hjemme hos dem. Dette var absolutt ikke akseptabelt i hans øyner.

I dette innlegget var det mange av dere som var helt enige med han og meinte at 17 år gamle jenter burde ikke gå slikt kledd. Det er sommer for Guds skyld! Hva er galt å gå litt lettkledd når du er hjemme med venner eller familie?

I dag var det et nytt innlegg. Dette var en som ikke finner det rart at mange nordmenn er rasister. Hun har ved en tidligere annledning blitt voldtatt av en med utenlands opprinnelse. I natt holdt det på å skje igjen.

I dette innlegget blir det kun fokusert på hvordan hun har formulert seg og ut i fra dette så konkluderer dere med at hun har fortent det?

Er dere heilt ute og kjører? Meiner dere virkelig at vi ikke skal få kle oss som vi vil når vi er hos venner og familie. Det er sommer, på med burkaen! Og meiner dere virkelig at noen fortener å bli voldtatt bare pga måten de har formulert seg her inne?

Tenk over det! Største parten av dere her inne er damer og i tillegg har en stor del av dere døttre. Er dette virkelig verdier og en verden dere vil stå for?

Jeg må desverre si meg enig i det hun sier hun som nesten blei voldtatt i natt. Det er ikke uten grunn en stor del av Norges befolkning er rasister. Og den største grunnen er menn med utenlandsk opprinnelse.

For de som vil ha en begrunnelse for dette kan sjekke opp hvordan statistikkene for overfalsvoldtekter ser ut her i Norge.

Ha en fortsatt fin dag...

Fortsetter under...

Holdningen generelt til ting her inne er helt på tryne til tider... Men er for holdningen at jenter kan ta forholdsregler og kle på seg når de først skal på flatfylla, hva de gjør hjemme bryr jeg meg fint lite om.

Hun var hjemme hos søsteren sin for Guds skyld! Jeg vrenger av meg og sitter kun i BH hjemme hos både venner og familie hvis vêret tilsier det.

Men, når det er sagt. Hvorfor skal ikke man kunne gå i en kort shorts hvis man har kropp til det? Hun er 17 år, la henne gå i kort shorts når hun fortsatt ser bra ut i det.

Annonse

Jeg er desverre enig med deg i at man må ta forhåndsregler ifh til antrekk når man skal på byen.

Men, jeg synest det er heilt tragisk at vi skal måtte kle oss "anstendig" for ikke å "provosere" noen og for å ungå å bli voldtatt. Vi bor tross alt i et fritt land og burde ha hatt muligheten til å kle oss som vi vil.

Var jeg som skrev innlegget om min 17 år gammel søster, men hun gikk IKKE med halve rumpa bar. Det var en kort shorts/hotpants som dekket begge skinkene!Irriterer meg bare voldsomt når folk kommer med kommentarer som halve rumpa bar..da hadde jeg nok reagert selv og gitt en KOMMENTAR, men ingen ordre!

Synes for øvrig innlegget her er litt vel rasistisk i formuleringen..

Les tråden en gang til og se hvordan du og de andre angrep denne jenta. Dere sier det ikke direkte, men indirekte gjør dere det.

Det var nettopp en reportasje i avisa om en 14 år gammel jente som blei voldtatt av 3 gutter av utenlandsk opprinnelse i 16-17 års alderen. Fire uker etter denne voldtekten tok hun livet av seg. Denne jenta hadde støtte og hjelp hos venner og familie.

Hvordan tror du det er for hun som skrev her inne som de fleste gikk direkte til angrep på og kalte rasist når hun fortalt hva hun hadde opplevd?

Håper inderlig at verken du "pila", søstrene, dine, døttrene dine eller noen andre som står deg nært må gjennomgå noe slik denne personen har opplevd. Hvis så skjer, så fortener kanskje du og å bli kalla rasist?

Kall meg rasist, kall meg hva du vil. Men, oppførselen din og flere andre her inne er forkastelig!

Annonse

Jøss.

Jeg følte ikke at den debatten handlet om voldtekt og voldtektsforsøk, like mye som den handlet om rasisme og årsakene til rasisme.

Jeg svarte i tråden utelukkende med den vinklingen.

For ordens skyld: det er ingen som fortjener å bli voldtatt!

Uansett antrekk, uansett eventuelle flørtende invitasjoner, uansett, uansett.

Men invandrere fortjener heller ikke å stemples som voldtektsmenn, bare fordi x antall invandrere har voldtatt noen!

Du har en underlig måte å oppfatte innlegg her på. HI i den nevnte tråden uttalte seg om årsakene til at noen blir kalt rasister.

Selvfølgelig kan man bli kalt rasist når man kommer med rasistiske meninger. Like selvfølgelig er det en rasistisk mening å mene at det er greit å mislike utlendinger generelt fordi noen utlendinger gjør slik-og-sånn.

Ønsker du å diskutere definisjonen på rasisme eller ønsker du å diskutere om det er skrekkelig å bli voldtatt? Sistnevnte tror jeg ikke du finner noen her som er uenige med deg i.

Jeg synes innlegget er vinklet som et "angrep" på utlendinger generellt.

Man skal være litt forsiktig med å generallisere, de fleste er jo faktisk greie mennesker som ikke løper rundt og voldtar.

Men, jeg er klar over at statistikken i forhold til overfallsvoldtekter ikke setter innvandrere i et spesielt godt lys. Men vi må huske at disse mennene ikke representerer alle utlendinger. Men ja, det er et problem og de burde få en grundig innføring i kulturen vår og damers rett til å kle seg som de vil når de kommer hit.

Hilsen søstern til 17-åringen

Problemet er verken rasisme eller pietisme, det er bare det at 99,5% av brukerne her er kverulanter på sin hals. Det er om å gjøre å finne noe i hovedinnlegget som man kan krangle på, uavhengig av om det har noe med problemstillingen å gjøre.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...