Februarmamma 2011 og 14? Skrevet 11. juni 2011 #1 Skrevet 11. juni 2011 Gutten fyller 4 mnd idag. Jeg har nok melk til å fullamme, men da vi begynte med smaksprøver grøt, banan, avocado og potet/grøndaksmos i løpet sv de siste 2 uker så virker det som om han foretrekker fast føde på ettermiddagen. Blir kjempeivrig når vi spiser middag. Ammer etter han har fått en liten porsjon, så jeg regner med han får i seg væske nok. Men bør man introdusere vann parallelt med fast føde? Hadde i utgangspunktet tenkt å fullamme i 6 mnd og slutte amme ved 8 mnd, men siden han liker mat og maven funker fint, så går det nok ikke lenge før vi spiser både grøt og middag.
kjersti83 Skrevet 11. juni 2011 #2 Skrevet 11. juni 2011 Jenta mi fyller 4 mnd om noen dager og jeg har gitt henne vann i noen dager nå fordi det er så sinnsykt varmt her. Hun drikker små super men er i allefall en start. Delammer så gir litt ekstra MME når det er så varmt. Har begynt med smaksporsjoner av grøt ( hun vil ikke ha mer etter 2 ts). Tenkte å begynne med grønnsaksmos og banan til uken:) Jeg ville prøvd med vann hvis jeg var deg:)
littlefairy Skrevet 11. juni 2011 #3 Skrevet 11. juni 2011 Jeg begynte å gi vann da vi starta med grøt/smaksprøver, men om han drikker det er en annen sak, hehe Ikke glad i flaska, og hvertfall ikke hvis det er vann på den Men er en start hvertfall, så får jeg håpe det glir ned etterhvert (koker og avkjøler. Prøvd både romtemperert, kjøligere, og litt varmere/lunkent, men ingenting hjelper gitt! ) Er nok ikke noe fare å prøve å gi, kanskje bare bra å bli introdusert litt tidligere for vann, så de ikke blir så kresen (eller hva det er:). Vi starta ikke før 5mnd.
Februarmamma 2011 og 14? Skrevet 12. juni 2011 Forfatter #4 Skrevet 12. juni 2011 Lillemann elsker flaska når det er melk på den. Følte seg skikkelig lurt når jeg prøvde velling! Tenkte derfor å gi vann på kopp med sånn sugetut.
Flaggermusa Skrevet 12. juni 2011 #5 Skrevet 12. juni 2011 Jeg begynte med vann når vi begynte med grøt når han var 4 mnd. Nå får han vann til hvert måltid og jeg tilbyr vann gjennom dagen. Han elsker det
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå