Gå til innhold

Har hatt uregelmessige rier siden i går ettermiddag..

Anbefalte innlegg

Er 39+3 på vei. I går formiddag dro jeg på sykehuset med mistanke om at vannet, eller litt av vannet hadde gått.

Etter mye kontroller hadde de funnet ut at de ikke trodde det hadde gått, men jeg står fortsatt på mitt, det var masse vann i trusa mi. Da jeg lå på sykehuset hadde jeg svake rier med 8 min mellomrom.

Jeg ble sendt hjem på kvelden og da begynte de ordentlige riene, vi satt og telte mellom riene og etter å ha ringt sykehuset kl 21 fikk vi beskjed om å komme når riene var tettere. Vi kom da det var ca 4 min mellomrom.

Og..ble sendt hjem igjen fordi jeg hadde ikke modnet nok. Fikk beskjed om å ta smertestillende og prøve å sove. Har fått sove litt mellom riene, men de er der fortsatt, mye sterkere men fortsatt uregelmessig.

Jeg er førstegangs og usikker.. Hvor lenge skal man gå sånn her egentlig? Jeg må puste meg igjennom skikkelige tak hvert 4-8 minutt nå.

Fortsetter under...

Det er vanskelig å si hvor lenge du må gå slik. :)

For noen tar det dessverre laaaaang tid.

Har du kort vei til sykehuset?

Hvis du er veldig usikker, hadde jeg reist til føden enda en gang, ta med kjetting og lenk deg fast! ;)

Hehe =)

Har 10-15 min kjøring til sykehuset på en god dag. Trafikken i Trondheim er grusom. :P

Vil jo mye heller være hjemme enn på sykehuset, hvis det er liten vits i at jeg er der da.

Kjenner det blir tungt å gå sånn her i dagesvis da. Er det vanlig? Definer laaaang tid? en uke? dager?

HI

Ja du kan gå i en uke eller mer om det ikke går over i regelmessige rier. Du får håpe på at de ekte riene kommer snart eller at vannet går.

Jeg gikk 2,5 dager med rier etter vannavgang før jeg fikk drypp. Fikk bare 4 cm åpning på egen hånd.

Uff, stakkars deg! Jeg gikk to døgn med sterke, uvirksomme rier med førstemann. Andre gangen hadde jeg uregelmessige rier i en uke.. Men da gikk fødselen greit på fem timer når det endelig kom skikkelig i gang. Tredje gang gikk det to dager fra vannet gikk til baby var ute.

Jeg tror ikke vannet kan ha gått skikkelig, for da kommer det mer enn litt i trusen. Prøv å sove så mye du kan mellom øktene og vær ikke redd for å reise på sykehuset med kjetting om nødvendig, som det ble sagt over her, om du føler det er nødvendig. Min erfaring er at du merker når du ikke vil være hjemme lenger. Lykke til!!

Har også ganske dårlig erfaring med det er, dessverre. Begynte med maserier for meg en søndag kveld, og ble satt i gang torsdag morgen. Hadde ikke modnet noe som helst, men jeg ble så sliten av ikke å sove og spise noe særlig at om jeg skulle ha noe futt igjen til fødsel så var det ikke noe å vente på. Skulle ønske de hadde satt meg i gang mye før for jeg var veldig sliten dagene etterpå.

Mitt hotteste råd: Ikke sitt i sofaen. Har du overskudd, gå deg en tur! Fysisk aktivitet kan sette ting i sving, og det går uansett ikke så fort at du ikke rekker frem i tide. Sov ellers når du kan og spis godt!

Annonse

Det trenger ikke ta så lang tid.

Det virker som det har tatt seg opp når du må puste deg igjennom riene. Slik fikk jeg i 12 tiden og i 13.30 tiden kapitulerte jeg og dro på sykehuset. da hadde jeg pustet under riene ca 1 time. Like greit for hadde 6 cm åpning da jeg kom og 2 timer senere var han ute:)

Mine rier var absolutt ikke regelmessige. Noen var 10-15 min mellom og noen 2 min mellom. (Hatt menssmerter i 4 dager.)

Lykke til da!!!

Hei hi! Jeg hadde lang latenstid. Fikk første murring ca fire på ettermiddagen, kom inn på sykehuset med 2-3 cm dagen etter, da var klokken 21.30. Hadde ikke fått sove siden de kom med 10 til 15 min mellomrom de siste 24 timene før ankomst sykehuset. Var ca fem min mellom da vi dro. Jeg lå i badekaret, og stod i dusjen hjemme lenge. Varmeflaske hjalp også. Det dumme er at man blir så sliten, så du får belage deg på å ikke bli den fresheste på barsel ;). Si også klart og tydelig ifra når du kommer inn på føden at du er sliten og preget av den lange latenstida. Plusset er at det ofte går fort når man endelig når fire cm når man har sånn lang modningstid. Jeg hadde 5 cm 0.30 og babyen var ute 03.30. Ganske heftig på slutten der, så angrer på at jeg ikke hadde epidural, den rakk de aldri å sette.. Noen er uheldige og bruker lang tid likevel, men de får hjelp håper jeg!

Men en helt annen ting: hvis du mener vannet ditt har gått, og de "ikke trodde det", så ville jeg stått på det! Bruk det for det det er verdt for ikke å bli sendt hjem. Lykke til :)

Hei hi! Jeg hadde lang latenstid. Fikk første murring ca fire på ettermiddagen, kom inn på sykehuset med 2-3 cm dagen etter, da var klokken 21.30. Hadde ikke fått sove siden de kom med 10 til 15 min mellomrom de siste 24 timene før ankomst sykehuset. Var ca fem min mellom da vi dro. Jeg lå i badekaret, og stod i dusjen hjemme lenge. Varmeflaske hjalp også. Det dumme er at man blir så sliten, så du får belage deg på å ikke bli den fresheste på barsel ;). Si også klart og tydelig ifra når du kommer inn på føden at du er sliten og preget av den lange latenstida. Plusset er at det ofte går fort når man endelig når fire cm når man har sånn lang modningstid. Jeg hadde 5 cm 0.30 og babyen var ute 03.30. Ganske heftig på slutten der, så angrer på at jeg ikke hadde epidural, den rakk de aldri å sette.. Noen er uheldige og bruker lang tid likevel, men de får hjelp håper jeg!

Men en helt annen ting: hvis du mener vannet ditt har gått, og de "ikke trodde det", så ville jeg stått på det! Bruk det for det det er verdt for ikke å bli sendt hjem. Lykke til :)

Hvor lenge man går sånn er nok veldig individuelt, det sees an hver gang vil jeg tro. Med første mann gikk jeg to døgn med falske rier men de tilbrakte jeg på sykehuset fordi de var så intense og jeg fikk beroligende for å få litt søvn på natten. De hadde tenkt å starte fødselen etter de to døgnene men da startet det av seg selv.

Om du er bekymret så ta en telefon til føden :)

Jeg fikk natt til en torsdag svake rier. Fredag morgen gikk slimproppen og jeg var sikker på at jeg skulle føde den dagen, men ikke før søndag morgen fikk jeg komme inn på sykehuset. Da hadde jeg regelmessige rier, 3 cm åpning og fikk fødestue. Forferdelig å ikke få sove på tre netter pga. rier som taldri blir regelmessige. Men det lønner seg å ringe føden så de har i loggen at du har gått lenge, jeg fikk i hvert fall tilbud om epidural rett etter at jeg kom på fødestuen da jeg ikke hadde sovet på tre døgn, og det kunne de jo få bekreftet ved å lese journalen min da jeg hadde ringt 4-5 ganger på to døgn for å spørre om å få komme inn. Søndag morgen klokken fem gadd jeg ikke spørre lenger, så da satte vi oss i bilen og ringte og sa vi var på vei. :) Helt forferdelig å gå slik i mange dager... Om det blir noen neste gang skal jeg kreve å få komme inn for å få smertestillende eller få et eller annet som kan få fortgang i riene, for det er surt å være utslitt før fødselen er i gang.

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...