Gå til innhold

Hjelp meg å finne styrke!

malise

Anbefalte innlegg

Tror jeg mister igjen. Min 5. abort!!!!!! Var gravid i mars 08, sept.10, mars 11, april 11 og nå. Fire graviditeter på 9 måneder og hver gang går det galt. Var til utredning i mai og de fant ikke noe galt. Har hatt farget utflod i to dager nå og blør litt friskt blod i dag. Ikke noe mensmengde på blødningen ennå, så jeg tviholder på håpet. Men hvor skal jeg finne styrke til å gå videre hvis dette går galt?

Har nesten lyst til å gi opp hele greia. Har forsøkt i over ett år å bli gravid.

Har heldigvis en datter på 2 1/2 år. Det er en trøst, men vil så gjerne ha søsken til henne.

Er det noen som har opplevd mange aborter som meg og har klart det tilslutt?? Er så lei!

Fortsetter under...

Hei, så trist å lese... Vi har ganske like historier. Jeg hadde en MA (12 uker) i juni 2008, fikk en gutt i juni 2009, så ny MA (12uker) i mai 2010, exu i november 2010 og blæremola i desember 2010. Nå er jeg gravid 7 uker, og håper dette går bra.

Hvor langt er du på vei? hvor langt har du vært på vei når du har mistet? Får du komme inn til ultralyd for å sjekke?

Har du fått noen utredning?

Sorry, mange spm...

Jeg har stor forståelse for det med å ville gi opp. Men for min del har jeg ganske fort ønsket å prøve igjen allikevel etter ganske kort tid. Men det kan jo hende dette går fint! Jeg blødde et par ganger under svangerskapet med gutten vår, og det var ingenting.

Krysser masse fingrene for deg, håper det går bra denne gangen!!

Tusen takk for svar. Jeg har ikke vært noe langt på vei noen av gangene. Mellom 4 og 6 uker så det har vært greit. Tror det er mye verre hvis man har kommet lengre. Jeg merker symptomene veldig tidlig, så har følt meg gravid enuke før pos. test blør mer idag så begynner å miste håpet. Gir nok ikke opp å bli gravid igjen, men det tar på både fysisk og psykisk dette.

Godt å høre at det er flere som har opplevd det samme.

Lykke til med resten av svangerskapet!

Annonse

Kjempe leit å høre.... Det er så tungt når man mister gang på gang. Har selv mistet tre ganger (MA), så det er annerledes enn deg. Jeg merker ikke at det er noe galt før det vises på ultralyd.

Vet ikke hvor du bor, men har lest et sted at Frøya klinikken i Oslo skal være flinke med de som de ikke finner noe galt med. Fikk du medisiner ved denne graviditeten? Mange får medisiner selv om de ikke finner noe galt. Mange klarer det til slutt. Det skal du også. Ikke la noe være uprøvd.

Ønsker deg masse lykke til!

Først, så utrolig trist å høre at det (trolig) gikk galt denne gangen også. Og så - JAAA - vi er mange som har klart det til slutt, selv om veien var lang.

Jeg fikk en jente i 2005. Deretter gikk jeg gjennom tre aborter (uke 13, 9 og 8), og så ut av det blå - et perfekt svangerskap igjen. Jeg fikk en frisk og fin datter for ganske nøyaktig ett år siden. Det er knalltøft når det står på, og jeg husker veldig godt følelsen av å ville gi opp, men ikke gjør det, for plutselig kommer det et svangerskap som varer helt i mål. Ikke gi opp, du har klart det før, og du skal klare det igjen! :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...