Gå til innhold

stygt å si, men...

Anbefalte innlegg

jeg vil dra fra samboer, men han eier både hus og bil og jeg nada!(er 22 år) . Jeg burde ha tenkt tidligere å lagt opp penger i tillfelle brudd, men har ikke gjort det:( Går jeg fra han må jeg flytte i ei liten leilighet med barnet vårt, uten bil, uten NOE...og jeg ser ikke at jeg klarer det...:S

flere som er avhengig av samboers penger/ting?

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143316330-stygt-%C3%A5-si-men/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Håper noen leser dette og LÆRER! Skriv kontrakt og sikre dere damer! Ikke sitt hjemme på rumpa og tro at alt kommer rekende på ei fjøl.

Men det er hjelp å få, HI. Du må bare finne deg en leilighet som du kan leie feks, og få byttet adresse. Jeg tror ikke du kan søke om noen stønader fra NAV før du bytter adresse.

Masse lykke til!

Du ringer til nav og ber om å få en samtale der, så ringer du familievernkontoret og ber om en time til mekling.

Så finner du en leilighet du kan leie, får hjelp av nav til depositumsgaranti osv, også flytter du!

Du får økonomisk hjelp fra nav så lenge du har et barn å ta deg av, i tillegg får du bidrag fra eksmannen. Du kommer til å klare deg fint.

Så sørger du for en barnehageplass, begynner å jobbe som oss andre (eller gjør ferdig utdannelsen først) og vips er du en selvstendig dame som klarer seg selv.

Ingen vei utenom, du er nødt til å ta ansvar selv, blir ikke lykkelig av å leve på nåde hos en partner man ikke er glad i vet du.

Lykke til!

Annonse

Jeg skjønner hva du tenker HI. Det hadde vært slik hos meg også om jeg hadde gått fra sambo. jeg har vært student hele tiden mens vi har vært sammen så jeg har ikke jobbet meg opp noen penger og eier ingen ting. står som medlånetaker på huset da. er du bare 22 år så er det ikke rart at du ikke har arbeidet deg opp penger. hjelper vel ikke å skrive kontrakt da?

Ingen får mye penger fra NAV - skaff deg en utdannelse og få en god jobb og bli selvstendig. Har gjort akkurat det samme selv, det går fint, bare du er motivert. Har i dag høyere utdanning og her i huset er det jeg som tjener mest penger og ikke han....dvs jeg vil alltid klare meg uansett hva som skjer....

Nei. Jeg eiger huset og har egen bil. Er jo avhengig av han for å få ting til å gå rundt selvfølgelig, men materielle ting hadde aldri fått meg til å bli i et forhold om jeg egentlig ikke ønsket det. Det er jo urettferdig for begge parter. Slik går det når man hviler på laurbladene og overlater alt til mannen:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...