Gå til innhold

Dere som har barnevernet inni bildet...

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Ikke bekymre deg for mye. Jeg har selv oppsøkt hjelp fra de. Jeg sliter med enorme smærter til daglig og følte at barna ikke fikk den oppmerksomheten de trengte av meg da barnas far var på jobb. Han er heller ikke den flinkeste til å hjelpe til når han er hjemme uten at jeg må mase på han. Vårt ene barn er veldig aktiv og har i over 5 år slitt med å få henne utredet for adhd. Alt tyder på at hun har denne diagnosen og jeg valgte å oppsøke hjelp for å få henne utredet. Nå endelig etter 5 år har jeg fått hjelp. Jeg har forklart hvordan hværdagen vår er og er blitt møtt med fårståelse. fra alle hold. Jenta er nå under utredning, og snart klart for medisinering. Jeg fikk innvilget dekning av barnehage til minstemann og avlastningshjem en helg pr.mnd til alle barna for å få litt avlastning selv. De har også vurdert opphold for trening/spa til meg, men det har jeg takket nei til. Jeg er mer en takknemmelig for den hjelpen jeg allerede har fått. Om BF har gått med usanne meldiger til de synes jeg du skal ta han med deg slik at han selv kan få fortelle at de ikke stemmer. Vi angrer ikke for å ha oppsøkt hjelp. Barna kommer i første rekke uansett hvordan situasjonene er. Ønsker deg lykke til. Ikke bekymre deg. Saken vil sannsyneligvis bli henlagt og du har ingenting å bekymre deg for.

Barnevernet er forpliktet lovmessig til å undersøke når de får inn en bekymringsmelding så du trenger ikke bekymre deg. Hva er ryktene? Vurder ryktene mot det å være mamma. Vanskelig å si noe når jeg ikke vet hva ryktene er hva som evt. blir gjort ihht. det.

Har besøkshjem til barnet. Det er et frivillig hjelpetiltak.

Barnevernet innvilget mer avlastning enn jeg søkte om. Saksbehandlerne har alle vært søte, imøtekommende og hjelpsomme.

Ikke gru deg. Barnevernet er ikke farlige.

Du har alt rett til å grue deg, bv er ikke ærlige.

Anbefale at du har noe til stede som kan vitne og at du og skrive et referat du og.

Bv snu på ordan av det du sier.

Setter de inn hjelpetiltak slik som avlastingshelg bruker de det senere til å ta fra deg barna.

Må ikke tru at bv går etter loven,det har dem aldri gjort.

BV ER LOVEN OG MAKTEN.

Annonse

Jeg har ingen erfaring med BV men synes at det er flott at slike som deg 11.12 for hjelp.

Ofte er de historier om dårlige foreldre og at BV tar barna fra foreldrene osv...men tydeligvis er det mer enn bare slikt!

Men er jo tragisk at din mann ikke klarer å avlaste deg med barna, at du trenger avlastning hjem!!

Hvorfor er du sammen med han da?

Man er da 2 om oppgaven når man er sammen og har barn.

Jeg har hatt barnevernet i bildet, pga av usakelig bekymringsmelding. De ville hilse på oss, og bestemte å ikke åpne saken til vidre undersøkelse..

Om de hadde undersøkt så har du full innsynsrett i saken til en hver tid!!!

LYKKE TIL

Var på grunn av usanne rykter av en tidligere venninne.

Du må være veldig forsiktig med alt du sier, min erfaring er også det at de bruker det mot deg senere.

Husk å skrive opp alt du mener de gjør feil, og gi det til advokaten (som du absolutt må ha med deg). Og ha med deg bevis på at det han sier ikke stemmer, uttalelser fra barnehagen eller lignende.

Har vært på tre samtaler der, og de har vært på ca 5 hjemmebesøk, uten å si fra først.

Etter 3 måneder ble saken avsluttet.

Lykke til! :)

11.52.

Jeg oppsøkte de den veien for å få hjelp til utredningen på min datter av høyeste grunn. Mitt sykdomsbilde ble derfor også fortalt pga at jeg holdte på å gi opp en stund. Men ikke pga barna men pga smærter, lidelser osv. Heldigvis har de vært forståelsesfull hele veien. Det er ikke jeg som søkte avlasting men de ville jeg skulle få det slik at jeg fikk en pust i bakken, og at barna kunne oppleve noe annet enn å se meg med smærter daglig. Avlastningen godtok jeg for barnas del, ikke min egen. Jeg har mange ganger sittet på tanken med og flytte fra barnefar pga hans dårlige samarbeid, men har valgt å prøve litt til. Han er blitt oppfordret av barnevernet til å stille opp mere hjemme med både barna og daglige gjøremål pga min situasjon, og han har lovet at han skulle det. Han er litt mere hjelpsom nå, men kunne tenke meg litt mere hjelp til tider. Jeg er jo glad i mannen og vist jeg flyttet ifra han pga dette ville det kun ha gått utover barna. Han har forandret seg litt men håper selvfølgelig det blir litt bedre. Mitt høyeste ønske er jo selvfølgelig at jeg slipper å gå så langt som å flytte fra han å bli avhengig av hjelp fra andre for at jeg skal klare hværdagen, og at barna skal slippe den mølla. Heldigvis er også barna blitt mere innforstått med at jeg sliter og hjelper meg mere enn før. Jeg synes faktisk jeg er veldig heldig i situasjonen som har fått den hjelpen. Jeg er evig takknemelig for at barnevernet hjelper oss.

Annonse

11.51................HALLOOOOO......

Tydligvis er du blitt veldig feil informert eller kanskje blitt fratatt barn. Å har du blitt fratatt barn har de garantert en grunn til det. Jeg kjenner mange som har oppsøkt hjelp selv og fått den hjelpen de ønsker. Har ikke hatt problemer med de i ettertid. Vist bv mottar en bekymringsmelding er de pliktige til å sjekke den opp. Om nødvendig innhenter de opplysninger fra helsesøster, lærere, lege osv for å få et bilde av den det gjelder. Også barnets journal. De griper ikke inn uten grunn. Du skriver at vist de setter inn tiltak som avlastningshelg vil de senere bruke det imot deg....halloooooo Har de grepet inn til deg etter en slik situasjon tror jeg nok avlastningsplassen har meldt bekymring ovenfor barne til de på en eller annen måte. Trur du bør sjekke ut litt fakta før du skriver slikt piss...

11.51

Kan være enig med deg i at hun bør ha med seg en person til støtte, det lønner seg ofte.

Men i stede for å være redd dem, så bør hun heller stille seg kritisk til hva de foretar seg hvis de ikke henlegger saken.

BV gjør ofte som de vil, jeg har sett og kjenner til mange eksempler på dette, da min familie driver med hjelp innen lover og regler ang. dette. Nå kan jeg lite om dette, men har fått truffet folk som har slike saker der BV er besett. MEN det er MANGE saker der de har gjort en god jobb :)

Tusen takk for svar.

Jeg har fått bekymrings melding på meg pga usanne rykter om min kjæreste. Som min ex venninne har satt ut. Som ikke stemmer.

Hun nekter for alt sammen nå.. Selvfølgelig.

Om bv vil komme uanmeldt så får de det.

jeg har ingenting og skjule. Jeg bare gruer meg helt **** mye fordi jeg har lest så mye fælt om bv.. :(

tydelig at mange ikke vet hvordan bv kan oppføre seg. ikke alle som jobber i bv er der for og hjelp. og uansett om bv gjør en feil så er de veldig godt beskyttet. selvfølgelig så har bv gjort en god jobb i mange saker, men d finnes så utrolig mange andre saker der de har gjort STORE tabber og barn og foreldre har lidd unødvendigt. så d er alltid best og være kritisk til barnevernet. men d er også veldig viktig og samarbeide hundre prosent med dem. og ikke gå alene på møter med dem. alt det barnevernet sier om deg i en eventuell rettsak blir trodd på hvis du ikke kan motbevise d. ønsker deg lykke til og håper du får en god saksbehandler.

Jeg har en venninne som ble meldt til bv av flere av slektningene sine også av bf.

Hun mishandler barna fysisk og psykisk, ungene sliter psykisk pga dette.

Mor selv er under behandling for sine psykiske lidelser, samt hun har gått på sinnemestringskurs, noe som tydeligvis ikke har noe virkning på henne.

Bv hadde tiltak i hjemmet i 6 mnd og så var det slutt. Barna bor der fortsatt hos en mor som mishandler de.

Jeg har ikke god tro til bv, i enkelte kommuner gjør de rett å slett ikke jobben de er satt til å gjøre.

I såkalte 4.12-saker kan Barnevernet komme på uventede besøk, ha tvungne hjelpetiltak allerede tidlig i undersøkelsen, sette hjemmet under konstant overvåkning, osv.

Hvis de setter disse tallene på undersøkelsen (og det gjør de ofte), kan de foreta seg nesten alt de "finner nødvendig". Også om de finner ut at en akutt fjerning av barna er nødvendig.

Undersøkelser under paragraf 4.4 betyr hjelpetiltak, mens paragraf 4.12 betyr omsorgsovertagelse.

På vår undersøkelse stod det 4.4, 4.12. Altså begge paragrafer. Da jeg omsider oppdaget dette bestemte jeg meg for å si nei til alle Barnevernets "forslag", eller det de forsøkte å presse oss til å skrive under på.

Både vi og advokaten var veldig i tvil om hjelpetiltakene var frivillige, og til slutt fant vi ut at de var det. Da sa jeg til BV at de ikke hadde sagt at hjelpetiltakene var frivillige, og da sa de "det beklager vi".. Hadde prøvd og spørre dem en del ganger da.

Jeg vet ikke hvordan sak barnevernet har på meg engang.

Bf sendte bekymring melding på meg 16 mai.

Og det kunne ta flere uker før de i det hele tatt fikk tatt ett møte.

Jeg har jevnlig gått til en hos barne og familie team.

Kan jeg ta med meg henne?

Uff ble ikke mindre bekymret av denne tråden :(

Håper bare at alt vil gå greit.

HI

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...