Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har et spørsmål ang. refusjon av medisinutgifter. Jeg har vært igjennom 2. forsøk før lille spiren satt. Gullprinsessa ble født i januar og vi fikk tilbakebetalt alt over 15000,- fra Helfo. Nå er jeg ruger av et fryseegg fra forrige forsøk. Dette ble ikke regnet som søskenforsøk ennå.

Har jeg krav på å få dekt disse medisinutgiftene? Regner med at de fort kommer opp i 4-5000,-

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg vet dessverre ikke... men kanskje noen kan svare meg på når man egentlig får refundert det man skal ha tilbake?

Skrevet

Hei, jeg leste litt på denne siden og fikk svar på mitt spørsmål http://www.helfo.no/privatperson/dekning-av-helseutgifter/Sider/infertilitetsbehandling.aspx

I tilfellet mitt, så vil nok ikke helfo dekke utgiftene iom at det er pr. barn, så da går jeg ut ifra at disse utgiftene må enten dekkes av egen lommebok, eller komme sammen med behandligen for søskenforsøk. Sistnevnte er det vel lite sannsynlig at de godtar.

MoraTeNora Jeg husker ikke selv hvor lang tid det tok å få refundert beløpet, men det ser ut som det kan ta ca. 2 - 3 mnd. Dette kan kanskje variere i forhold til hvor i landet man er bosatt. Se på linken over;)

Skrevet

Takk for svar!

Bra vi ikke må vente til nyttår - var nemlig redd for det. Det er jo en del penger det er snakk om etter hvert.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...