Gå til innhold

Hvordan kler dere barna nå, og er de mye ute?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Syns dette er så vanskelig for tiden, og føler meg som den lite hysteriske mamman når jeg ser hvordan venner med barn kler sine..

Her er det temperaturer på 19-25grader i skyggen. De siste dagene har det til og emd vært vindstille. Den aktive gutten min på 13mnd har på seg sandaler (eller så går han barbeint), body med korte armer\teskjorte. Kortbukse\shorts. Han er ganske varm av seg. Smører han med solfaktor 30 eller 50. Ser på andre på samme alder, så har de mye mer klær på. Dresser, bodyer og utedresser. Jeg blir svett av tanken, men så begynner jeg jo å lure på min egen påkledning. Får og mange kommentarer på at han har så lite på seg, eller går sommerslig kledd. (Det er jo faktisk sommer her da)

Er dere mye ute med de? Vi hr døren ut til terrasen åpen hele tiden om dagen, og han får løpe inn å ut som han vil. Utenfor terrasen er det en liten plen som er inngjerdet. Helt trygt. Sitter og mye ute selv. Og da er jo han å leker. I sol og litt i skygge. Har venninner som syns dette er merkelig, og oppholder seg mest innendørs. Det hadde jeg ikke klart, men burde jeg bli mer "hysterisk" for solen enn jeg er? Trodde jo ikke at det var så farlig nå som han ikke er spedbarn eller nyfødt lengre.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Når det er sånne dager her så går det i kortarmet, shorts og sandaler. Og en caps da hvis han er i sola, da han er tynn i håret. Solkrem brukes også.

Orker ikke masse klær selv når det er varmt og klær ikke på guttungen en masse heller. Han er i tillegg veldig varm av seg.

Jeg kjenner på han om han er for varm eller for kald og kler på han deretter.

Synes det høres ut som om du kler på barnet ditt greit jeg.

Nå om dagen er det regnklær vær her når vi er ute:(

Skrevet

Min er og veldig varm av seg, og jeg kjenner jo hele tiden på han. Vet jo at det er unger som er kalde av seg og.. Ikke lett dette med opkledning.

HI

Skrevet

Synes det høres helt fint ut jeg. DU bestemmer selv hvordan du vil kle ditt barn. Hvis de andre kler på barna dresser i den temperaturen, så lurer jeg litt.. mon tro hvordan de hadde likt å ha på seg dress selv.. :P Nei, ingen vits å bli hysterisk. Jeg beholdt strømpebuksen på en god stund her, selv om det i begynnelsen av mai mnd begynte å bli varmt i lufta her vi bor, var det fortsatt kaldt og rått i bakken. og siden han ikke er halvannet engang, og da satt mye på bakken og lekte, så hadde vi den på litt lengre. Men når det ble sommertemperatur som du beskriver, så var det fram med t-skjorte, solhatt og solkrem :)

nei, gjør det du synes er riktig du! Du kjenner ditt barn best. Jeg synes det høres bra ut det du gjør jeg :)

Skrevet

Slik går min sønn også kledd nå. Er godt å varmt, og absolutt sommer her i Kristiansand! Ser også st folk kler ungene opp i masse klær, voksipose ol. Blir klam av tanken!

Kjenner jo selvfølgelig på han hele tiden. Er han kald, klesstil han på. Har også en del "dresser" som er shorts og kortarmet body i samme. De er helt supre! :-)

Må bare si, SITTER DE INNE?!? Er jo det som er så nydelig nå som jeg har litt større barn, vi er ute hele dagene. Er jo helt fantastisk! Sola er jo ikke til å unngå for han i år, men så lenge de smøres og har hatt på er det vel ikke no problem?

Ikke tenk på det!!

Skrevet

Er det over 20 grader, sol og relativt vindstille så går hun i sommerkjole, tynn solhatt og sandaler, ev en tynn strømpebukse for å ikke skraper knærne så veldig, for hun er en klatremus. Hun er veldig varm av seg, og får fort varmeutslett, så ser ingen grunn til å pakke henne inn mer enn nødvendig.

Men slike vurderinger må mat ta med hvert enkelt barn. Har ei dagjente som hadde blitt syk om jeg hadde kledd henne på samme måte, hun er en frossenpinn, og blir i tillegg lett syk.

Om du får komentarer på at han har lite klær på seg, og du føler du må forsvare deg, så er det jo bare å smile å si at ja, han er en varm og aktiv gutt!

Synes det høres kjempedeilig ut å være så mye ute! Vi har desvere ikke mulighet til å gjerde inn hagen vår, men vi har stooore vinduer i stua, så iblandt får hun sulle litt rundt ute alne mens jeg følger med i vinduet, men det må jeg jo passe på absolutt hele tiden, for vi bor rett ved sjøen, så somregel går hun ikke ut alene. Men vi er ofte i hagen sammen, da, og på lekeplassen eller ute å går tur, så vi er jo utendørs noen timer hver dag, i tillegg til det så sover hun alltid hvilen sin ute.

Ang å være 'hysterisk' for solen så holder det nok i massevis med en god solkrem og solhatt, samt gjerne prøve litt å oppfordre til at han er mest i skyggen, i den grad det er mulig, og passe på at han ikke blir liggende i direkte sol om han sover ute.

Skrevet

Det høres ut som du bor i Nord-Norge, for det er ca samme været vi har hatt en stund nå:-)

Min gutt er nylig fylt ett år. Han kan ikke gå enda. Derfor har han bukse på seg på verandaen og i sandkassa. For å ikke skrape knærne eller få flis i dem. Ellers t-skjorte, sokker og solhatt (+sko i sandkassa...). Skulle gjerne hatt solbriller på han i tillegg, men de tar han bare av. Klærne er ikke for å beskytte han mot "kulde"! På fredag bada han splitter naken i et lite oppblåsbart basseng på plenen t.o.m. Så jeg er virkelig en vågal mamma;-P

Når han sover første luren sin ligger han gjerne i fleeceposen. Senere på dagen sover han uten noe over seg (med bukse og t-skjorte på) når det er skikkelig varmt. Uansett om vogna står i skyggen, blir det varmere inni den enn utenfor.

Vi er masse ute når det er så fint vær. Leker i sandkassa eller på plenen. Har vært på sykkeltur. Koser oss på verandaen. Da kryper han litt inn og ut og vi følger etter.

Det er SÅ deilig med fint vær!!! :-)

Skrevet

Mini min er ike så varm av seg og får lett ørebetennelse og blir veldig fort forskjølet, så vi kan ikke ha på han lite klær ute. Er det vind må han ha noe over ørene. Og siden han krabber og åler, har han langbuske og langeermet body (men lyse og tynne stoffer). Sittende i vogn har vi gjerne på en supeertynn vindjakke. Kjenner på han ofte og justerer.

Skrevet

Beklager mye skrivefeil, trøtt og går litt fort her.

Skrevet

Mine går barbeint(evt sandaler), har kjole eller shorts, og singlet eller t-skjorte. Jeg kler dem slik jeg kler meg selv. Begge jentene mine er varme av seg slik både jeg og pappaen er, så jeg får oftest kommentarer på om jeg ikke skal ha mere klær på de. Nei, det skal jeg ikke.

Om du synes han er svett, så kutt bruk av body, det er mye mer luftig og deilig med t-skjorte for gutten din, det blir så tett med body, synes jeg. Slutta med bruk av body på begge mine da de var 5-6 mnd.

Å være ute er helt supert, jo, sol eller ikke. Det er jo bare å smøre med solkrem, sørge for at de drikker masse vann og oppholder seg litt i skyggen av og til, ihvertfall i varmeste tida på døgnet.(et partytelt, solseil eller en parasoll er kjekt om de sitter mye i ro og pusler med noe)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...