Gå til innhold

Så deilig å ha trygd!:)

Anbefalte innlegg

Jeg har mine grunner til det. Det er SÅ deilig å være oppe sent, ligge lenge og gjøre hva jeg vil.. ah drømmelivet for meg:)

Har nok betalt så jeg kan gjøre det jeg vil og trenger ALDRI tenke på jobb, opp 6 om morgenen og ut i kulda og nei uff! Stå og slave i timer hver dag hele livet... OMG for et slaveri! (Hverfall for de som ikke trives i jobben)

Bare pepre meg med det dere vil, men jeg trives så utrolig godt.. og jeg vet noen av dere er missunnelige..

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143316068-s%C3%A5-deilig-%C3%A5-ha-trygd/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Joda, går selv på trygd men når du tenker langsiktig så er du rimelig avhengig av en mann eller familie hvis du skal kjøpe deg hus og slike ting.

Men du er kanskje ett sosialt tilfelle med bostøtte også?

Jeg for min del skal jobbe 50% fra neste år, så har jeg litt trygd og litt jobb.

Jeg kjeder meg hjemme på dagen, selv om det er herlig å kunne gjøre husarbeid, handle og alt mens barna er i barnehagen..det er luksus synes jeg.

Jeg er i hvert fall ikke misunnelig, nei. Kunne også vært hjemmeværende, min mann tjener veldig bra og vi diskuterte om jeg skulle slutte i jobben mens barna var så små. Jeg reduserte til 60%, men slutte helt? Nei.

Jobb er mer enn penger. Og hva sier egentlig mannen din (har du fortsatt en?), etter din definisjon er han jo også idiot som står opp om morgen.

Annonse

Jeg har trygd. Det er deilig å ha trygd i forhold til å ikke kunne jobbe, og ikke ha noe form for inntekt. Det er deilig å ha frihet.

Men de positive sidene her, kan jo ikke sammenlignes med å ha en jobb man trives i. Et arbeidsmiljø å være del av, og en inntekt det går an å leve på.

Jeg tror ikke du er trygda, men et forumtroll. Ingen oppegående mennesker med erfaring fra å være utenfor arbeidslivet tenker som deg.

Jeg tjener 750.000 kroner i året og elsker jobben min. Jeg har ingen grunn å være misunnelig på deg og dine 15.000 kroner du har utbetalt, men ser helt klar at du er grunnen at systemet burde kanskje strammes inn. Det er tross alt mine skattepenger som betaler for din deilige hverdag.

Jeg er såpass materialistisk at jeg gleder meg over alle ting jeg kan unne meg, dette inkluderer 2 uker ferie på Mauritius, noe du neppe har råd til.

Jeg er også trygdet, men hadde når som helst vekslet inn trygd og sykdom mot god helse og en jobb. Når det er sagt er jeg veldig glad for at når kroppen ikke ville samarbeide mer, at jeg bor i Norge og kan få trygd mens jeg jobber for å bli bedre.

Og det er deilig å ha fri fra yrkeslivet siden jeg aldri har fri fra de fysiske plagene. Det er deilig å kunne legge seg litt på formiddagen, når natta ikke brakte mer enn et par timers søvn. Det er deilig å kunne tusle det tempoet dagsformen tillater og gjøre det beste ut av alle dager. Men jeg savner jobb, kolleger, utfordringer på det faglige og mentale plan, diskusjoner om annet enn været og hekkplanter med naboer, interessante oppgaver, møter med nye mennesker, og det å være i en annen rolle enn "hjemmeværende og syk".

Så takk og lov for velferdsordningene, men jeg skulle mye heller ha vært frisk.

Jeg var hjemmeværende i seks år med barna mine og du hvor deilig det er å endelig kunne bidra igjen!

Ja, vi står opp her kl 0545 HVER morgen og vi stresser avgårde på jobb og skole når jeg kommer hjem er jeg helt skutt! MEN jeg har kollegaer som avhenger av meg, jeg får utfordringer og får gjennoppbygd selvtilliten og ikke minst så har jeg en lønn som jeg kan leve av!

Skjønner godt at du synes det er deilig å være hjemmeværende, ligge lenge, være seint opp om kveldene og bare kose deg. Men vær trygg....denne følelsen har du ikke lenge. Dagene blir lange, og du finner nok snart ut at du ikke ønsker dette. Jeg har gått hjemme i 12 år pga sykdom og sliter sinnsykt med sterke smærter og alvolig astma. Fikk fibromyalgi for 6-7år siden i tilegg til de plagene jeg allerede har og klarer knapt en hværdag hjemme i mitt eget hjem. Jeg har nå søkt på uføre trygd men rådgivende lege til nav mener jeg kan bli frisk og må prøve meg mere i arbeidsutprøvinger. Jeg har hatt arbeidsutprøvinger de 12 årene jeg har gått hjemme men har dessverre ikke klart de jobbene jeg er blitt satt til. Nå går jeg 2 dager i uken til fysiaterapaut for å få litt bedring på smærtene men jeg synes ikke det hjelper stort. Jeg har et stort ønske om å komme meg tilbake i en jobb men det ser desverre dårlig ut. Helsen min har bare blitt værre med årene, og både fastlege, fysiaterapaut og lege på st.olav sier jeg ikke har noe i jobb og gjøre. Men Nav vet vist noe vi ikke vet....For de sier at jeg vil bli frisk. Veldig spendt på å se da.. Nav kunne også fortelle meg at jeg har en astma som er medisinert og under fullkontroll, men desverre er jeg blitt utlevert både fortstøver og blitt satt på andre medisiner for å få en bedre efekt. Desverre måtte jeg gå tilbake til mine gammle medisiner pga de nye ikke hjalp nok. Min astma er ikke under kontroll enda, og er blitt henvist til lungeavdelingen mange ganger for å utføre pusteprøver ol. Mitt største ønske er at jeg en dag skal klare meg i en 100 % stilling. Jeg er dritt lei av å gå hjemme. Bare vent.....du vil nok også bli det vil jeg tro.

Hi er en sånn person som gjør at jeg håper det blir borgelig flertall ved neste valg og at velferdsgodene blir KRAFTIG reduserte. Anonym 10:11 derimot er en person som gjør at jeg er veldig glad for å kunne bidra til velferden vi har her til lands gjennom å jobbe og betale skatt.

Hi og andre som skriver inn her for å litt sånn kvalmende skryte (evt. trolle) av trygda deres: vær klar over at dere leker med ilden og muligens graver deres egen grav. Jo flere mennesker som blir forbanna på dere, jo større er sjansen for at det blir kutta i trygda deres. De rødgrønne har allerede varsla innstramminger. Mens høyresiden ser an til å kunne gjøre et godt valg i 2012. Hvis dere er LITT mer strategiske, så bør dere heller vise litt takknemlighet og ydmykhet.

Jeg ville MYE heller ha vært frisk og kunnet fungere både i jobb og hjemme som alle andre. Men sånn er det ikke, og da er jeg sjeleglad for de sosiale ordningene som finnes her i landet.

Det vondeste er når jeg må si nei til ungene fordi jeg ikke klarer å gå tur/dra på besøk ell.

Jeg har hele veien trøstet meg med at vi er i hvert fall SAMMEN, barna må ikke presses ut i bhg tidlig osv. Så prøver jeg å innbille meg at det oppveier for alle smertene og all min fortvilelse i disse årene.

Har ikke lenger håp om å kunne jobbe 100% igjen, men blir veldig glad om jeg kunne klare 50% om noen år. Jeg har lang, god utdannelse, men har ikke kunnet nyte godt av den så langt i livet. Takker gud for at Laanekassen gir betalingsutsettelser og rentefritak til de som er syke/har lav inntekt.

Man må bare prøve å gjøre hverdagene så bra som mulig og glede seg over de positive små tingene som faktisk er der.

Ikke legge lista høyere enn at man når opp. :-)

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...