Natalina ´08 og snuppa ´10 Skrevet 10. juni 2011 #1 Skrevet 10. juni 2011 Gjelder fortsatt 5 dl regelen?? Hva er minimum? Synes jenta mi drikker litt lite.. 3,5 dl kanskje + /-. Men har ellers stooor apetitt..
1jente2gutter Skrevet 11. juni 2011 #2 Skrevet 11. juni 2011 Lurer også på dette?og hva mener du med 5dl regelen? Har ikke hørt om det før......
Natalina ´08 og snuppa ´10 Skrevet 11. juni 2011 Forfatter #3 Skrevet 11. juni 2011 Før skulle de ikke ha mer enn 5 dl mme i døgnet. Vet ikke om det gjelder enda.. Men jeg lurer jo hva som er minimum. Noen som vet??
Steget Skrevet 11. juni 2011 #4 Skrevet 11. juni 2011 Jenta m i på 10 måneder drikker rundt 4 dl i døgnet. En til frokost og en til kvelds. Dette med 5 dl henger sammen med at når de begynner å drikke kumelk bør de ikke drikke mer enn 5 dl i døgnet. Dette fordi at mer melk hemmer jernopptaket, ifølge vår helsesøster.
Noregsgard Skrevet 13. juni 2011 #5 Skrevet 13. juni 2011 Gutten min drikker 200 ml i døgnet. Resten går i vann og fast føde.
bIomstre Skrevet 14. juni 2011 #6 Skrevet 14. juni 2011 Mht til næringstoffer så avhenger det av hva hun får i seg gjennom annen mat. 2 fulle posjoner grøt dekker jern og kalsiumbehov: http://www.matportalen.no/rad_til_spesielle_grupper/tema/Spedbarn/kan_jeg_gi_kumelk_istedenfor_morsmelkerstatning_til_et_barn_paa_8_maaneder Mht væske så kan får hun kanskje tilbud om annen tørstedrikk til måtidene? Det er jo også en del væske i mat, så bare passe på at de har tilbudet om drikke, så får de drikke det de vil selv tenker jeg...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå