Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Takk for tips, Lucifur, det skal jeg benytte meg av. :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Gjort er gjort, spist er spist. HI visste at hun burde holde seg unna, og jeg ser ikke poenget med å ha dårlig samvittighet når det er lite man får gjort med saken i ettertid... men jeg ser jo at tråden har tatt av siden jeg skrev her sist, så måtte bare få sagt det et sted.

Skrevet

Jeg synes det er litt mye hysteri rundt dette med gravide og mat. Tenker vi for eksempel på alt vi får i oss gjennom halvfabrikert mat, hvor mye sukker det er i alt i dag, e-stoffer etc? For ikke å snakke om dagens stressende samfunn - som sannsynligvis er mye verre for både mor og barn enn mye forskjellig mat. Jeg er overhodet ikke moraliserende her altså. Jeg synes hver enkelt bør få gjøre og leve som de vil. Er forresten mange mulige måter å bli bli smittet av en farlig infeksjon på i svangerskapet (satt på spissen), både gjennom mat, dyrehold, kontakt med nærmiljøet/andre mennesker, yrke(er selv sykepleier) etc. Man kan jo ikke gå å bekymre seg for dette hver dag. Da tror jeg ikke man har det godt. Jeg forstår retningslinjene, men tar ikke helt av for det. Mens vi er inne på alt som er "skummelt" kan en jo også dra frem stråling fra data, mobil etc. Kjemikalier og "skumle" stoffer i parfymer, kremer, vaskemidler ol. Dette innlegget er ikke for å provosere, men for å bevisstgjøre - og for å vise at det faktisk i de aller fleste tilfeller går bra selv om vi daglig blir utsatt for diverse:-) Vil presisere at jeg ikke snakker om røyking, alkohol og rusmidler i svangerskapet. Det blir en helt annen debatt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...