Gå til innhold

Hvor lang tid tar det før imovanepiller slår inn?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

hmm.. merkelig at legen sa det til deg..

de er jo heller ikke sovemedisiner men innsovniongstabeletter..

på meg har de aldri funket nettopp fordi det var søvnen jeg slet med, ike det å sovne..

men det anbefales at du legger deg senest et kvarter etter du har tatt de. virkningen forsvinner rimelig fort..

det smarteste er å ta de når du legger deg.. for da tar det ca 15 min til de funker.. akkurat nok til å få tid til å slappe av i senga..

er skjeldent de funker om man er lys våken eller aktiv..

00.11 her igjen.

hvilken styrke er det da? regner med det er 7,5?

en burde være nok og det er som den andre her sier at tar du for mange blir det motsatt effekt.. ja man får en helt jææævelig smak i munnen av dem :(

men prøv å legg deg akkurat når du tar den nestegang.. for man må som jeg sa nermest ligge når man tar de for at de skal funke..

Annonse

ok den legen ville jeg seriøst klaget på...

legen virket ikke mye ansvarsfull.. virker på meg som en lege uten lisens :P

jeg har i allefall ikke møtt noen leger som mener at man skal ta mer enn anbefalt dose.. og heller ikke en lege som vil at man skal ringe de på kveldstid :P

du får være litt obs da.. for legen har nesten anbefalt deg å ta overdose!!!

jeg ville ringt legevakta jeg tror jeg..

det er registrert forgiftninger på doser ned til 22,5 mg..

og du har jo blitt anbefalt å ta 7,5 x3 = 22,5

dersom du snakker sant så burde du seriøst klage på den legen. spesiellt med tanke på at han ville du skulle ta enda fler om de ikke funket...

legen er rett og slett FARLIG!!! han burde meldes så ikke andre også blir foreskrevet doser med forgiftningsfare!

spesiellt bekymret blir jeg over at su er nettopp på dette forumet.. betyr det at du har barn i hus nå? da ville jeg i allefall vært obs.

det er faktisk forgiftningsfare.. kjipt om du skulle bli dårlig og rissikere at ungene finner deg.. :S

Slapp av, jeg har fått det firdoblede av dette mens jeg var innlagt. doseringene i pakningsvedlegget er veileldene, det er alltid legen som bestemmer - fordi det er legen som vet hve som feiler den aktuelle pasient.

Annonse

Sikker på at du ikke forveksler doseringsanvisninga for Vallergan eller Seroxat med angis inga for Imovane ? De to førstnevnte er også fro søvn, og de skal man ta 3 av. Max anbefalt doseringer for Imovane er 7.5 mg. Du blir rusa av 22.5 mg. Ikke helseskadelig som enkeltinntak, men rusa er du nok, og det er ikke sikker du husker en døyt av at du skrev på dette forumet her når du våkner.

jaja daså. troll!!!

det er ingen som får potensielle dødelige doser mens de er innlagt :P

såpass lenge har jeg vært innlagt med sinnslidelser at det vet jeg!!

men på mine dårlige dager skulle jeg nok ville ha den legen din.. han er jo tydeligvis veldig for dødshjelp...

dødelig dose? særlig. det er knappest registrert dødlighet av overdose zopiklone, (der det bare er det som en inntatt) da må man opp i noe sånt som 800 tabletter. (har jeg lest et sted)

Min mor bruker 4x7,5 hver dag.

-ikke hi

N05C F01 Zopiklon

Toksisitet: Barn: <7,5 mg forventes ingen eller lette symptomer. 22,5 mg til 4-åring ga lett til moderat og ca. 30 mg til 6-åring ga moderat forgiftning. Voksne: 22,5-50 mg ga lett, 40 mg til eldre ga lett, 50-100 mg ga lett til moderat, 100 mg ga alvorlig (dyp bevisstløshet) og 187 mg sammen med alkohol ga alvorlig forgiftning.

Klinikk og behandling: Se Benzodiazepinderivater, N05B A (over). Respirasjonsdepresjon særlig i kombinasjon med alkohol eller CNS-depressive legemidler. Ev. bradykardi, AV-blokk og elektrolyttforstyrrelser.

søk på felleskatalogen.no

Legg deg selv om du ikke føler deg trøtt. Du kommer til å sovne fort fordi du er i Imovanerus. Men fordi du er rusa og føler deg bra, tror du det ikke er så viktig med søvn, det er masse annet morsomt å gjøre i stedet. Imovanerus gir også feil i tidfølelsen, 1 time føles som 10 minutter. Det er fordi du har tap av minne i de 60 minuttene, du husker ikke alt du har gjort underveis.

jaja. skyld deg selv.. jeg går og legger meg jeg.. så kan du jo sitte der og nyte rusen din.. du kan jo ikke være helt psykisk stabil da siden du kan sitte der og kose deg med medisiner i giftige doser.. ja klart mange reagerer ikke på det.. men det kan jo faktisk hende at HI er en av de som faktisk blir forgiftet..

jaja. snill mot barna dine du.. egoist.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...