Gå til innhold

Desperat! Ingen som vet om sykdom og overtid? Ja, beklager, jeg spammer litt nå!

Anbefalte innlegg

Hvis jeg en uke jobber så mye at jeg automatisk skal ha overtid,men så plutselig en dag blir syk, hvordan fungerer det da? Vil jeg da miste overtiden min? Er egentlig skikkelig dårlig, men er samtidig avhengig av de overtidspengene, så det blir nok til at jeg presser meg på jobb og heller er lite fungerende, hvis det er det som må til for å ikke miste overtiden. Jobber forresten kommunalt.

Fortsetter under...

Man får jo helligdagstillegg ved sykdom, så derfor jeg lurer på hvordan det er ved overtid. Er ikke ute etter å utnytte systemet, har ikke hatt en egenmeldingsdag på fem år, men nå er jeg virkelig så dårlig at jeg burde. Allikevel er jeg så økonomisk avhengig av pengene at hvis jeg mister overtiden, så må jeg bare presse meg gjennom dagen, enn hvor amputert den blir.

Man får betalt vanlig timelønn, overtidsbetaling får man bare når man faktisk har jobbet timene.

Var ute for dette en gang, ble syk og hadde avtalt en ekstravakt (jobber 100% turnus). Fikk betalt den planlagte vakten, med helgetillegg men uten overtidstillegg. Spurte hvorfor og fikk svar.

Takk for svar! Får bare tvinge meg på jobb. Burde egentlig ikke ha vært der i dag, og føler meg i hvert fall ikke bedre, for å si det sånn... Men jeg er dessverre helt avhengig av pengene, så det får gå for denne gang. Satser på at jeg blir litt bedre i natt.

Annonse

Jeg vet at jeg vil få betalt for vakten min (er min faste vakt) dersom jeg er syk i morgen. Poenget er det at denne vakten (med en i morgen) ville ha utgjort ganske mye penger i overtid for meg. Spørsmålet mitt er derfor om jeg da vil motta både vanlig lønn + overtid selv om jeg faktisk ikke jobber vakten. Hadde jeg vært på jobb (som jeg nå må forsøke) ville jeg jo selvsagt fått betalt overtid, men hvis jeg er syk, antar jeg at jeg ikke vil det. Derfor må jeg nok presse meg, nettopp fordi jeg har regnet med disse pengene, og egentlig trenger dem sårt.

Selvsagt har jeg ikke det. Med en helse som har gjort at jeg aldri har behøvd å være borte fra hverken skole eller jobb på godt over 10 år, så var det ikke noe jeg la inn i kortene. Jeg får klare meg i morgen, det blir ikke mye behagelig, men det får vel gå på en eller annen måte.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...