Gå til innhold

Hvordan finne ut av hvor pen - attraktiv man egentlig er?

Anbefalte innlegg

Jeg har slitt med selvtillit siden tenårene og pga småmobbing og noen dårlige opplevelser i beg. av 20 årene er jeg utrolig usikker på hvordan jeg blir oppfattet av andre (begge kjønn).

Etter å ha blitt skilt fra mannen min gjennom ti år, så skal jeg liksom ut i markedet igjen og jeg merker at jeg ikke får det til. Er lite ute på byen og treffer ikke mange nye mennesker hver dag.

Og så kommer den dumme selvtilliten og ødelegger alt. Jeg lurer så fælt på om jeg faktisk er stygg eller pen, eller styggpen, eller bare søt. Eller helt uinteressant. Eller hva???? Hvordan skal man finne ut av det? Jeg mener, noen jenter bare vet at de er pene fordi de har hørt det fra mange hold siden de var små. Mens jeg har hørt alt mulig om meg og lurer på noen ganger om jeg faktisk ikke er noe særlig.

Ikke at det er det som teller, men da jeg er relativt sjenert tar det gjerne litt tid å bli kjent med meg. Dermed blir jo utseendet viktig og er visittkortet ditt i møte med nye mennesker.

Jeg kan jo ikke spørre venner heller, de vil jo garantert ikke være objektive.

Fortsetter under...

Mange yter ikke seg selv rettferdihet. Selvtillitt og å gjøre det beste ut av det utgangspunktet man har har mye å si i forhold til å tiltrekke seg andre.

Et tips er å fornye seg, mange gjør det i en sånn situasjon. Riktig frisyre, make up, klær som virkelig har riktige farger, snitt og stil. Holdning er også noe man jobber med, men ofte kommer den faktisk naturlig når man føler seg skikkelig fin. Jeg har sett så utrolig mange kvinner som kunne gjort mye mer utav seg enn det de gjør.

Jeg hadde nok sett nitrist ut selv hvis jeg ikke brukte 10 minutter forran speilet på hår og sminke hver morgen.

sørg for å være brun. du føler deg mye bedre sommerfrisk, skaff deg en frisyre og en hårfarge du vil trives med og gå på et sminkekurs så du lærer deg å sminke deg rett. det gjør underverker og du får komplimenter som setter deg høyere og høyrere i ego:))

Annonse

En ting jeg har merket er at de dagene jeg føler meg mindre attraktiv eller selvtilliten har fått seg en knekk, så får jeg ikke mange blikk.

Men de dagene jeg er i godt humør og føler meg vel, både utseendemessig og ellers, så får jeg en god del blikk. Og det er nok ikke fordi jeg er så pen, er vel heller at jeg har en god utstråling da ;)

Utseende har vel lite å si, så lenge du har sjarm og utstråling. Det er absolutt det viktigste hos mannfolka, har jeg forstått. Så neste gang du er ute, så ikke gå å tenk over om du er pen eller ikke. Prøv å sjarmer de istedet. Gi et lite smil, si noe morsomt, eller rett og slett si noe dumt, men søtt! Hilsen ei som ikke er noe særlig pen, men som får så mange kommentarer på hvor sjarmerendes jeg kan være! Og jeg er laangt ifra den skarpeste kniven i skuffen, (uttalelse fra kjæresten min)!!:P

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...