Gå til innhold

Er ikke Inga et ganske så pent jentenavn egentlig?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

hehe, nei du fornærmet ikke meg ihvertfall.. mine to døtre heter noe annet, men i samme "sjanger", dvs gammelt norsk navn. Men nysgjerrig på hvorfor det oppfattes som fælt, synes det klinger ganske bra jeg..

HI

Hvis det uttales uten tydelig G (som en østlending uttaler det), forestiller jeg meg ei søt ung jente.

Hvis det uttales med tydelig G (som en vestlending uttaler det), forestiller jeg meg ei utgammel dame i svart kjole, et tragisk syn.

Annonse

Jo, det er et pent navn.

Det er nok bare det at det blir forbundet med gamle damer. Når de fleste gamle damene som heter det er døde, kommer nok navnet tilbake igjen, slik som Oda, Nora og andre gamle navn.

Av en eller annen grunn ser jeg ikke for meg at Gudrun, Borghild og Palma osv kommer til heder og verdighet igjen. Aner ikke hvorfor, men jeg greier ikke med min beste vilje å se for meg et barn som heter Gudrun eller Borghild.

Gunhild kjenner jeg flere rundt min alder som heter, men ingen under 20. Rart det der... Forresten gikk jeg på skole med mange Heidi og Hege, men tror ikke jeg har hørt om noen under 25 som heter det..

Annonse

Ja, det syns jeg!

Heter det selv og er hverken gammel eller grå ;)

Navnet er såpass gamelt og "uvanlig" nå at det blir feil å sammenligne med solveig, Gudrun osv.... synes jeg da hvertfall :)

Lykke til med navnvalget!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...