lillespire08+10 Skrevet 10. juni 2011 #1 Skrevet 10. juni 2011 Syns det bare blir mindre og mindre amming, uten at jeg helt vet hvorfor... Nå er det 3 (4) ganger pr.dag. Men det er kanskje normalt? Ammer bare på dagtid. Hvordan står det til med dere andre?
MillaLilla Skrevet 12. juni 2011 #2 Skrevet 12. juni 2011 Det varierer egentlig en del, men jeg tror vi gjennomsnittlig ligger på 3 ganger om dagen og 3 ganger om natten, altså 6 ganger i døgnet. Det minste vi har vært nede i er vel 3/4 ganger i døgnet (de sjeldne fantastiske nettene lillerusken har bestemt seg for å sove gjennom). Rusken spiser i tillegg grøt morgen og kveld og får grønnsaker til middag, men fast føde er liksom ikke så spennende og det blir veldig små måltider, så jeg må si at jeg er glad for at hun i alle fall tar til seg skikkelig med morsmelk!
kinaputten Skrevet 12. juni 2011 #3 Skrevet 12. juni 2011 ammer vel en 3-4 ganger om dagen og et par ganger om natta. Har merket at jeg har mindre melk i en av "melke kartongene" så det blir mere amming på den ene siden. Nattammingen er vel mere til kos og trøst nå tror jeg, men det er helt ok for meg det
Nat27 Skrevet 14. juni 2011 #4 Skrevet 14. juni 2011 Jeg ammer om morgenen når lillegutt fremdeles er for trøtt til å forstå helt hva som skjer. Prøver å amme litt innimellom om dagen også, men stort sett uten hell. Han suger noen ganger, så er liksom alt annet (les; mamma sin nese) myyye mer interessant. Har omtrent mistet all melken på det ene brystet, den siden har alltid vært den minst populære. Kunne nok jobbet opp produksjonen igjen, men når han ikke er spesielt "puppete" lengre spørs det om det har noen hensikt. Så nå lurer jeg på om jeg skal prøve å kutte helt ut, stress å amme bare på et bryst, hvertfall når det er så lite om å gjøre uansett... Trist, siden jeg virkelig har kost meg med ammingen og helst kunne tenke meg å fortsette til han var rundt året..
Blt Skrevet 14. juni 2011 #5 Skrevet 14. juni 2011 Jeg ammer fremdeles ganske mye. Men det er fordi babyen min ikke vil drikke vann, og jeg er redd for at han skal få hard mage. Det har gått opp til en uke uten avføring, og derfor trappet jeg opp ammingen igjen til han drikker mer vann.
enits40 Skrevet 15. juni 2011 #6 Skrevet 15. juni 2011 Jeg ammer tre (maks fire) ganger om dagen, og 2-3 ganger om natta. Tilbyr også vann til måltider, men det er lite populært. Puppen er blitt mye mindre interessant enn før, og ammingen går lettest når han er trøtt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå