Gå til innhold

Hva er riktig å gjøre her? Barn og spising...

Anbefalte innlegg

Har ei vilter tulle på 15 mnd. Hun har aldri vært noe særlig flink til å spise middag. Hun er ganske kresen og liker ikke å sitte lenge i stolen sin. De siste ukene har hun begynt å tulle veldig under middagen og begynner å klatre ut av stolen lenge før hun er ferdig å spise. Eller dvs hun vil ikke ha mer mat. Hun stopper ikke å klatre ut av stolen før hun detter ut og da ender jeg jo opp med å sette henne på gulvet. Det er helt umulig å sette henne tilbake i stolen, da er det bare skrik og bråk.

Også prøver jeg å gi henne litt tidlig kvelds.

Samboeren min mener jeg hun da skal hoppe over middagen når hun begynner å tulle og vente helt til kvelds. Da er det mange timer siden hun har spist. Men jeg føler hun er for liten til å lære "Hvis ikke du spiser nå så må du vente til kveldsmat"

Hva er riktig?

Og er det noen som har noen tips? Bør jeg bare la hu sitte å skrike i stolen?

Fortsetter under...

Min erfaring er at alle tuller litt i peridoer. (Har en som selv holder på med dette nå, før var det spytting av mat osv.. ) Jeg pleier å ta det som et tegn på at han er mett. Ville nok gjort det med jenta de om du vet at hun vanligvis spiser en del. Husk på at man kan alle ha dager der man spiser dårlig. eller ikke vil ha varm mat i denne varmen. Er verre å tvinge i maten, enn at hun skal gå et par timer uten mat altså.

Nå pleier jeg å gi et lite mellommåltid mellom middag og kvelds om han ikke har spist masse og virker sulten. (13mnd) En liten youghurt, eller en banan\pære\eple.. Har ikke hjerte til å vente helt til kveldsmaten.. :P Men er ofte han går fra middag til kvelds om han ikke virker sulten da.

Skaff en stol med seler? La henne spise maten selv hvis hun ikke allerede gjør det. Spiser hun ikke, så la henne gå til kvelds uten mat. Evt se om det hjelper å gi brød til middag og middag til kvelds. Det gjør vi, men det er fordi det er så hektiske dager at vi ikke rekker middag før 17-1730. Derfor spiser vi brød 16 og middag 1830

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...