Gå til innhold

Dere som ønsker jobb men ikke får jobb. Hvordan holder dere motet oppe?

Anbefalte innlegg

Jeg søker på alt både innenfor det jeg er utdannet som og alt annet. Det er helt umulig å få jobb her. Jeg merker det begynner å bli veldig slitsomt. Avslag, lite penger osv. Hvordan klarer dere andre å holde motet oppe?

Jeg har vært arbeidssøker i 3 år nå. Jeg har mange småvikarjobber men ingenting over 1 mnd.

Fortsetter under...

3år!? Da må det jo være noe galt.. Enten er det deg som er for kresen, eller ikke vil flytte på deg.

3år som arbeidsleidg er ganske lenge, og det er rart at du ikke har blitt fanget opp av Nav.

Jeg var arbeidsledig en stund (1mnd, syns det var ille nok) og jeg holdt motet mitt oppe med at jeg visste at jobben ville være rett rundt hjørnet. Det skl mye til for å ikke få jobb. Hvertfall om man er villig til å ta det meste i en overgangsperiode.

Hvor bor du og hva slags jobber søker du på?

Jeg sendte en søknad 13 mai og innen 27 mai hadde jeg vært på første og andre gangs intervju og fikk tilbud om jobben.

I Oslo er iallefall jobbmarkedet veldig bra for tiden.

Jeg trenger egentlig ikke ny jobb, har en.

Det blir sikkert vanskligere jo lengre du har vært arbeidsledig.

Lykke til!

Her jeg bor er vi flere som ikke får jobb. Det er få ledige jobber og mange søkere. Vi var 90 søkere på den siste jobben jeg søkte på.

Det jeg lurer på er egentlig bare hvordan dere holder motet oppe. '

HI

Annonse

3 år er vanvittig lenge! Da hadde jeg tenkt at jeg måtte få hjelp til å skrive søknad og cv, evt ta en lengre utdannelse eller noen kurs. Dessuten ser det IKKE bra ut å ha et så langt oppphold på cven uten "gyldig grunn".