Gå til innhold

Forstår ikke hvorfor jeg ikke blir gravid med nr 3..

Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Har blitt gravid 2 ganger før, på første forsøk. Har 2 normale svangerskap og fødsler bak meg. Røyker ikke, drikker sjelden, er normalvektig. Når vi begynte å prøve på nr 3 trodde jeg det kom til å gå fort, men her sitter jeg et halvt år senere med en hel rekke negative tester bak meg og ingen kul på magen som jeg trodde jeg ville ha på denne tiden!

Er selvsagt glad for de 2 barna vi har, og vet vi er heldige. Men vil så gjerne ha en til. Nå skal eldste begynne på skolen og yngste er 3 år så det hadde passet perfekt. Men kroppen vil ikke samarbeide.

Kan jeg dra til legen og be om time hos gynekolog allerede? Stemmer det at en ikke blir gravid av å tenke for mye på det eller er det bare tull?

Er 29 år så ikke "gammel" heller.

Fortsetter under...

Hei.

Dette må jeg bare kommentere for nå trodde jeg at jeg leste om meg selv:)

Vi har oxo to gutter på 6,5 og 4,5 og nr 3 har virkelig latt vente på seg...men nå endelig etter 14 pp satt endelig spiren og jeg er 6 uker på vei :) ikke hatt en eneste positiv test på detta året vi har prøvd og det tok både humør og motivasjonen i fra oss...

men et lite tips..jeg kjøpte cb fertilitetsmonitor og brukte den,den mnd jeg ble gravid.. jeg hadde brukt vanlig eggløsningstesten og fant el nesten hver gang..men med monitoren viste det seg at el var 3 dager senere enn jeg hele tiden har trodd...så det er bare et lite tips. :)

Masse lykke til!

Jeg har ikke brukt eggløsningstester, men har sex såpass ofte at det burde jo klaffe før eller siden rundt EL. Men hvis det ikke klaffer snart skal jeg kjøpe eggløsningstester eller kanskje fertilitetsmonitor (sjekket litt ut på nettet).

Gratulerer med graviditeten ønsker nr 3:) God å se at det kan klaffe til slutt selv om en har prøvd en stund.

HI

Hei..

Da vi skulle ha nr 3 tok det oss noe over ett år å bli gravide. Med de to første tok det en pp og 2 pp, så jeg begynte virkelig å lure hva det var med meg.. Etterhvert fant jeg ut at jeg både hadde cøliaki og lavt stoffskifte. Etter oppstart av tabletter og diett gikk det ikke lang tid før spira satt. Så hos meg var det nok kroppen som var i ulage og sikkert stressa.. Vet jo ikke om så kan være tilfelle med deg, men du kan jo ta en helsjekk og finne ut hva som skjer?? Homeopat vil kanskje si noe om kroppen din..

er ikke bare tull nei... det att man er veldig opptatt og tenker mye og stresser med å bli gravid...alt blir så krampe-aktig att kroppen streiker rett og slett...heller slappe av,koble av hel graviditets greia og nyte sommer og sol og barna og mann og bare ta en dag om gangen...så plutselig skal du se att en dag våkner du til høsten og føler deg skikkelig kvalm...hahaha snakker av ERFARING.....

Annonse

Hei

Vi har to med under to års mellomrom.

Er gravid med nr 3 nå. Det tok oss 2 år. Startet prøvingen tidlig mai 09. Gravid slutten av mai 11. Har blitt uredde. Fant ikke noe galt med noen av oss. Skulle startet prøverør nå....

Jeg vet ikke hvorfor det tok tid og har vel ingen tips til deg - må bare si lykke til.

• 4 uker senere...
  • 2 uker senere...

Hei. Det kan ikke være lett... Jeg har akkurat blitt gravid med nr 3. Men barnet ble unfanget Da jeg og mannen min var borte fra barna en helg.

Kanskje det er mye stress og mas i hverdagen? Da er det ikke så lett å bli gravid

Få noen til å passe barna et par dager, så dere kan bare kose dere med hverandre. Og så er det ikke så dumt om du har eggløsning også de dagene! ;) Lykke til! :)

Det var jeg som startet denne tråden. Jeg er 5 uker på vei i dag, ferien gjorde underverker:)

Så det er kanskje noe i dette med at stress kan gjøre det vanskeligere å bli gravid. Eller kanskje det bare er tilfeldigheter, gravid er jeg uansett:)

• 2 uker senere...

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...