Gå til innhold

Dunka hodet.. hva gjør jeg?

Anbefalte innlegg

Lillegutt satt i badekaret på kne, han herja litt og plutselig så sklir han framover og dunka panna ganske hardt i badekaret..

Tok han opp med en gang, og blåkulen er tydelig.

Han virker oppegåående og klar, men er veldig trøtt. Noe som er helt normalt for han og være på denne tiden.

Hva bør jeg gjøre nå? Ringe legevakten? Se det ann?

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143315251-dunka-hodet-hva-gj%C3%B8r-jeg/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Panna er vel omtrent det hardeste punktet i hodet vårt? Skal noe til at han er alvorlig skadet, noen kuler blir det av og til..

Hadde han slått seg i tinningen hvor vi er mye mer sårbare eller vist tegn på kvalme, svimmelhet ville jeg ringt legevakten, men ikke for en blåkul i panna.

Det ville jeg ikke bekymret meg over. Her har ungene fått uttallige blåmerker fordi de har snublet i trappa, slått seg i bhg, tryna ute i gata... Det er en del av livet for de små. Et blåmerke i panna ville jeg ikke tenkt stort over, med mindre det er snakk om en baby.

Jeg hadde ringt legevakten. Men så er jeg litt hønemor når det kommer til slike ting da :o)

Jeg tenker som så at da har jeg ihvertfall hørt med noen som vet mer om slikt enn meg, og jeg slipper å gå rundt å være bekymra :o)

Lille her har slått seg i hodet ett par ganger og det har alltid gått fint. De har sett han på legevakten og vi blir alltid sendt hjem med instrukser på hva vi skal følge med på.

Vi har også hatt han inne på vårt rom da. Men som sagt, jeg er litt hønemor :o)

Annonse

Tusen takk for svar:)

Ringte til legevakta og fikk beskjed om og bare være litt obs. Vekke han noen ganger i løpet av kvelden/natta og få skikkelig kontakt med han.

Han sover godt nå, og når jeg vekker han så spør jeg han om et spm og gir meg ikke før jeg får skikkelig svar. Ser ut som det går fint, men han har fått en skikkelig kul.

Han er forresten 3 år.

HI

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...