Gå til innhold

Forstår ikke hvorfor jeg ikke blir gravid med nr 3..

Anbefalte innlegg

Har blitt gravid 2 ganger før, på første forsøk. Har 2 normale svangerskap og fødsler bak meg. Røyker ikke, drikker sjelden, er normalvektig. Når vi begynte å prøve på nr 3 trodde jeg det kom til å gå fort, men her sitter jeg et halvt år senere med en hel rekke negative tester bak meg og ingen kul på magen som jeg trodde jeg ville ha på denne tiden!

Er selvsagt glad for de 2 barna vi har, og vet vi er heldige. Men vil så gjerne ha en til. Nå skal eldste begynne på skolen og yngste er 3 år så det hadde passet perfekt. Men kroppen vil ikke samarbeide.

Kan jeg dra til legen og be om time hos gynekolog allerede? Stemmer det at en ikke blir gravid av å tenke for mye på det eller er det bare tull?

Er 29 år så ikke "gammel" heller.

Fortsetter under...

Vet ikke om jeg kan svare deg så godt men iallefall så ble jeg som du, gravid på første forsøk med første, så ble jeg gravid med nr 2 med en gang jeg slutta på p pillen (endte i SA uke 6) så gikk det hele 10 mnd (!) før jeg ble gravid igjen. Jeg ble også ganske overraska over at det skulle ta så lang tid, men tror enkelt å greit at det bare skal en del til for å klaffe. Skal nevnes at den mnd jeg ikke tenkte på graviditet var den mnd jeg ble gravid:) Og det var akkurat da vi hadde flytta inn i nytt hus.

Vi prøvde ikke å bli gravid sånn sett noen av gangene da, så kan jo hende at det hadde skjedd mye fortere om jeg f eks hadde hatt oversikt over el osv. Jeg hadde i tillegg uregelmessige sykluser. Hvis du ikke allerede har prøvd el tester så tror jeg jeg ville brukt det, så vet du iallefall at dere treffer:)

Jeg har ikke brukt eggløsningstester, har smerter rundt eggløsningen og mensen kommer 14 dager senere så jeg tror ihvertfall jeg har eggløsning. Men kan jo aldri vite da, det hadde kanskje vært en ide. Er redd det er noe galt et sted..

Vet du, jeg synes du skal tenke at du var svinaktig heldig som fikk de to første så enkelt. 6 måneder er ikke lenge å prøve på graviditet!

Jeg ble gravid med nummer en nesten før jeg rakk å slutte på p-pillen, med nummer to gikk det 11 måneder før det gikk. Begge deler like normalt. Du kan jo alltids gå til gynekolog, men at det blir stor utredning eller behandling tviler jeg vel sterkt på. Du har to normale graviditeter bak deg og du bare har forsøkt i puslete 6 måneder.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...