K_77 Skrevet 10. juni 2011 #1 Skrevet 10. juni 2011 Hei! Jenta mi har diare og virker kvalm. Ho brekker seg når ho får grøt/middag/brød osv. Frukt og yoghurt ser ut til å gå greit, også melk fra flaske. Ho har avføring kun 1-2 ganger om dagen, men det er løst og lukter vanvittig vondt. Kan det være omgangssyka? Trodde først ho bare var lei av grøten, men er visst mer enn som så. Noen som har gode mattips som kanskje kan friste? Ho er 10 mnd. Takk!!
♥ Vinterbarnet ♥ Skrevet 10. juni 2011 #2 Skrevet 10. juni 2011 Blåbær er bra når barnet har løs mage. Finnes på glass fra 4 måneder. Kan også drikke blåbærsaft. God bedring til jenta di:)
K_77 Skrevet 11. juni 2011 Forfatter #3 Skrevet 11. juni 2011 Tusen takk, og takk som svarer meg Vinterbarnet!
♥ Vinterbarnet ♥ Skrevet 11. juni 2011 #4 Skrevet 11. juni 2011 Bare hyggelig:) Håper det går bedre med dattera di.
kiwegian Skrevet 11. juni 2011 #5 Skrevet 11. juni 2011 Havresuppe! Kok opp 8dl vann og 1 dl havregryn. la koke 10-15 min -tilsett gjerne litt blåbærsaft (evt. solbær) ca. 1-2dl. Deretter siler du av avkoket og heller på flaske. Man kan også gi hele suppen med grynene(grøt) i en kopp el.l., men de fleste små liker kosen med flasken. Jeg bruker en avent flaske med vellingsmokk, så er det lettere å få tykk væske gjennom når de drikker. Her har det vært populært hos min lille sønn. Liker smaken av havre og blåbær og er dessuten veldig godt for magen(binder). Han fikk det også istedenfor melk da han var forkjøla da han var mindre, siden melk bare slimer til halsen enda mer. For da fikk han næring samt den kosen som er ved flaskemåltidene. Banan og eple gikk også ned, - godt for løse mager det også.. og gulrot
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå