Gå til innhold

Hva mener dere, god nok grunn til å kutte ut ammingen?

Anbefalte innlegg

Babyen min på 5 uker har kolikk, og sluker luft når hun ammes. Jeg har fått ammeveiledning både på sykehuset og helsestasjonen, og hun har et "perfekt" sugetak, og de mener problemet er at jeg har mye melk.

Jeg har forsøkt alt, pumpe litt før hun ammes, og forsøkt alt av behandlinger for å lette luftplagene og kolikken: Ammete, minifom, massasje, kiropraktor, akupunktur, osteopat, melkefri diett, fennikelte og sukkervann og bæring i sjal. Hun raper IKKE uansett hvor mange timer jeg bærer og bysser, eller uansett hvor mye luft hun sluker under måltidet. Hun har vært hos lege, og ingen medidinsk grunn til problemene..

Nå har jeg forsøkt noen ganger å gi flaske, og det utrolige skjer--- ingen svelging av luft, og en rolig baby etterpå. Frister veeeeldig å kutte ut hele ammeshiten, og få en roligere hverdag, men helsesøster mener det bare er å fortsette (lett og si når hun slipper unna timer med bæring og hyling hver bidige dag).

Å pumpe vil jeg prøve så langt som mulig, men ser for meg myyye jobb (er alene med henne). Hva tenker dere? Burde jeg prøve litt til? Når er det ok å gi seg med ammingen

Fortsetter under...

Du kan jo delpumpe, dvs pumpe til noen måltider og gi MME ved siden av. Da får hun noe morsmelk samtidig som du slipper kolikken. Absolutt god nok grunn for å slutte å amme! Det er jo ikke bare for din del, babyen har det jo bedre uten kolikk.

Det er jo selvfølgelig din avgjørelse og du må gjøre det som funker best for deg og barnet ditt.

Pumping er jo litt pes, men man får liksom dreisen på det etterhvert da.. Jeg pumpet meg i 3 måneder med manuell pumpe og ble skikkelig proff:) Så jeg vile nok forøkt å få i ungen mest mulig morsmelk, enten via amming eller pumpe+flaske.

Om barnet ditt blir mye roligere av å spise via flaske vil jo det også frigjøre energi til å pumpe.

My two cents.

Gjør det som gir deg og barnet en mest mulig koselig babytid :)

Jeg har selv et barn som jeg måtte gi opp å amme, og et barn jeg ammet fulltid til 6 mnd.

Følelesene er der ikke forskjell i, bare at jeg angrer på at jeg ikke gikk over til flaske tidligere med første(jeg prøvde alt i 6 uker).

Gi deg, og gå over til flaske :) OG KOS DEG :)

Trenger ingen "god" grunn for å slutte å amme. Det er det du som bestemmer og du slutter når du synes det er på tide og slutte!! Får du en roligere baby av flaske, så høres valget enkelt ut spør du meg! De aller fleste voksne er da flaskebarn, og vi har ikke tatt skade av det ;-)

Annonse

Du bestemmer selv ang amming og trenger ikke spørre noen om det!

Men jeg vil bare sende deg en link om det å ha for mye melk (om det er det du har? Jeg ville trodd at det merker man selv.). Det hadde nemlig jeg og vi hadde mye problemer med dette. Babyen hadde mye vondt. Jeg fulgte oppskriften nederst på siden og fikk en "ny" baby etterhvert som produksjonen roet seg ned.

http://ammehjelpen.no/artikkel/69/Brystspreng-mye-melk-og-overproduksjon

Lykke til uansett. Har flasket en og ammet en. Amming er jo selvfølgelig veldig lettvint når det fungerer.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...