Gå til innhold

Ja, jeg VET at Linnea har blitt et veldig populært navn, men

Anbefalte innlegg

må dere (som ikke liker det) kommentere navnet i så negative ordelag??

Jeg har likt Linnea helt siden jeg var lita jente og jeg og mannen min valgte det fordi vi synes det er et nydelig navn.

I følge navnestatistikken er det drøyt 2000 som heter Linnea.

Til sammenligning er det nesten 20000 som heter det samme som meg her til lands, og aldri har jeg hatt noen i samme klasse/ på samme skole/ eller samme omgangskrets som har hatt det samme navnet som meg - et navn som hadde en topp på 70-tallet.

Har forresten aldri skjønt hvilken glede andre har av å henge ut og kritisere andre for navn de har gitt barna sine. Navna på det kjæreste de har..

Hvorfor ikke bare godta at vi har forskjellig smak?

Hjertesukk fra meg.

Fortsetter under...

signerer denne jeg, er så lei av å se at det hele tiden hakke på andres navnevalg her inne. Folk må få kalle ungene sine for hva de vil uten at Dib politiet skal ta oss til retten :)

Skal da selv innrømme at det er enkelte navn jeg stusser over, som feks at venninna mi har kalt ungene sine for Skye og Dino, men jeg går da ikke rundt og mobber henne for det. Dessuten har navnene vokst på meg og nå synes jeg de er litt kule rett og slett :)

Problemet med de som er øverst på navnestatistikken er vel at det er veldig mange barn som har fått de navnenen på relativt kort tid. Det er derfor nesten helt håpløst å sammenligne totaltallene på navn. :)

Når det er sagt så er Linnea et søtt og fint navn. Og dersom dere vil kalle jenta deres det så gjør dere det. Mannen min vil at datteren vår skal hete Nora, dette er også et navn som er høyt oppe på navnestatistikken. Men man har jo aldri noen garantier for at man skal unngå å få barn med samme navn i samme klasse, nesten uansett hvor sjeldent navnet er.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...