Gå til innhold

Æææ...vi har fått barnehageplass 24 august (kjempe glad for det), men ...

Anbefalte innlegg

jeg begynte å jobbe allerede 1.mars da han var 6 mnd..da hadde jeg hatt ulønnet permisjon grunnet at jeg ikke hadde tjent opp retten til betalt permisjon. Samboeren min fikk da overta resten av permisjonen med 100 % lønn.. (eneste vi hadde råd til å gjøre). Permisjonstiden hans løper snart ut, og 1 juli må han begynne å jobbe igjen, vi har virkelig ikke råd til å være hjemme med ungen uten betalt (det tok virkelig på å være sykmeldt nesten hele svangerskapet + permisjon uten den inntekten vi hadde trodd jeg skulle ha) Vi har heller ingen som får hjulpet oss med passing, min mor jobber fulltid, hans mor er i veldig dårlig form, og klarer rett og slett ikke være alene med han selvom hun har veldig lyst. Er det muligheter for forlenga permisjon?? Eller må vi finne på noe annet lurt? Huff...skikkelig teit situasjon å havne i, spesielt når vi er så heldige å faktisk ha fått plass i år selvom han er født etter 1. september..

Har googla det, og sett på nav sine sider, men må ærlig innrømme at slike ting ikke er mine sterkeste sider, så jeg blir veldig takknemmelig hvis noen gidder å ta seg tid til å svare :)

Fortsetter under...

Hei hei

Tror nok den beste sjansen dere har er å ringe barnehagen og høre om de har en åpning for å ta imot barnet før. Evt. søk etter non ungdommer som kan ha barnepass som sommerjobb?? Tror nok ikke nav kan hjelpe dere.

Lykke til

Hvis dere snakker med barnehagen er det en liten mulighet for at dere kan få forskjøvet barnehagestarten frem mot 1. august. Da begynner offesielt det nye barnehageåret.

Permisjonen kan ikke forlenges, men du skal vel ha noe ferie slik at du kan passe det meste av juli?

Dere skal begge ha mulighet til å ta ulønnet omsorgspermisjon.

Har dere ikke mulighet til dette eller ikke har mer ferie å ta ut, så ville jeg:

Hørt med bhg om det er mulig med tidligere oppstart (1. august)

og/eller prøvd å finne en dagmamma.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...