Anonym bruker Skrevet 10. juni 2011 #1 Del Skrevet 10. juni 2011 At akta graco belogic har fått så dårlig resultat. Det er den eneste stolen opp til 25kg som har bestått plus testen i svergie, som er en mye mer omfattende test enn den forbrukerrådet har gjort. Akta sin stol kom på topp når det gjaldt sikkerhet, men pga at de mente den var litt vanskelig å montere havnet den på bunn med bare 20 poeng. Håpløst spør du meg.. De fleste jeg har snakket meg har kun sett på lista og ikke lest noe om testen. Så derfor går de ut i fra at setet er dårlig. Som selger må jeg si at jeg er lei av å hele tiden måtte forklare at stolen faktisk egentlig er ganske bra og at den skårer høyest i sin klasse på sikkerhet. Dagens utblåsing fra meg.. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143314508-blir-oppgitt-av-forbrukerr%C3%A5dets-test-av-bilstoler/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 10. juni 2011 #2 Del Skrevet 10. juni 2011 Sånn har de og andre tester vært bestandig. Så det er alltid viktig å lese hele testen, ikke bare se på resultatet. For noen år siden kjøpte vi et sete som kom dårlig ut på testen, og det fikk vi jammen meg høre både her og der. I våre øyne kjøpte vi det beste setet, for vi kjøpte det setet som fikk best resultater på kollisjonssikkerhet, men dårlig total fordi det var vanskelig å feste. Akkurat som du sier. Men vi skulle ha setet stående i vår bil hele tiden, derfor spilte det ingen rolle om setet var vanskelig å feste for når vi hadde satt det forskriftsmessig på plass, skulle det ikke flyttes igjen. Skulle vi der i mot hatt en sete som skulle flyttes fra bil til bil, hadde vi nok valgt testvinneren, for da hadde vi veid faren ved feilmontering opp mot litt dårligere kollisjonssikkerhet. Jeg er i grunn oppgitt over folk som ikke leser hele tester. Mange ting får jo også lavere karakter fordi de er dyrere enn de som tester synes at de burde været. Noe som betyr at en billig og litt dårlig ting, kan få bedre karakter enn en perfekt, men dyr ting. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143314508-blir-oppgitt-av-forbrukerr%C3%A5dets-test-av-bilstoler/#findComment-143314851 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå