shewolf Skrevet 10. juni 2011 #1 Skrevet 10. juni 2011 Jeg skulle vaske klær til frøkna. La inne en del nytt i vaskemaskinen i slengen så det er klart til bruk. Lå sikkert en smekke inni der som hadde blitt brukt når hun fikk tran. For nå STINKER alle de nye klærne hennes TRAN!! ÆSJ!! =P Hjelp, vær så snill. Hvordan får man bort tranlukt?
Babyønske �� Skrevet 10. juni 2011 #2 Skrevet 10. juni 2011 Er nok ikke så mye å gjøre med. Det vaskes bort etter noen vask. Kanskje parfymert skyllemiddel kan gjøre at det ikke lukter like ille.
Evigheten Skrevet 10. juni 2011 #3 Skrevet 10. juni 2011 Jeg har aldri prøvd det selv, men har hørt at eddik fungerer!
Lykkeli & gla ♥ jentene mine ♥ Skrevet 10. juni 2011 #4 Skrevet 10. juni 2011 Eneste som får bort tranlukt på klærne her i huset er gallesåpe, men da er det gjerne noen små flekker som lukter og ikke hele plagget. Men du kunne jo kanskje prøvd å gni de fuktige plaggene inn i litt gallesåpe, og så la dem ligge i bløt i gallesåpe-vannblanding en times tid eller to før du putter dem i maskina og vasker som vanlig. Gallesåpe fåes kjøpt på Clas Ohlson og helsekost, og har vært redningen på både bæsjeflekker og tranflekker her i huset ihvertfall=)
to til tre Skrevet 10. juni 2011 #5 Skrevet 10. juni 2011 Fysjameg, jeg droppet tran og gir dråper i stedet. Jeg tar trankapsel så den lille får i seg omega 3 - det er jo kun vitamin D de trenger utenom... tran er noe svineri, som ødelegger klær og gir stinkende rap/gulp/baby. Sjønner at man helst
to til tre Skrevet 10. juni 2011 #6 Skrevet 10. juni 2011 ups...trykket visst feil og postet innlegget før jeg var ferdig! ....skjønner at man helst vil at barna skal ta tran, men...
www.karibienshule.blogg.no Skrevet 11. juni 2011 #7 Skrevet 11. juni 2011 vi bruker tran med sitronsmak, da lukter det ikke tran av klærne - bare litt sitron med en gang det blir søl, og så går det vekk i vask har det kommet vanlig tran på klærne, så går det bort etter noen flere vask jeg syns det er viktig å gi barna tran fra de er små (selv om noen sier de får i seg via mm- noe jeg ikke vet om stemmer), fordi da liker de det oftere når de blir så gamle at de ikke drikker mm lengre! 2-åringen vår gaper villig når tranen kommer frem, så det er veldig deilig! I tilllegg blir det jo mindre søl når hun tar det frivillig... minsten på 2 mnd skal begynne nå snart, får se hvordan det går...
Junifrue Skrevet 11. juni 2011 #8 Skrevet 11. juni 2011 Jeg gir omega 3-kapsler til min lille og det stanker jo verre enn verst av alle gulpeklutene. Skjønner ikke at det kan lukte så mye av så lite jeg. Var så lur at jeg la gulpekluter i bagasjen en gang vi skulle bort og jammen meg så luktet nesten alt i kofferten tran etterpå. Er noe svineri altså...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå